Castigs!!
hola, una cosa... esque he tret males notes i me mare mha tret el movil 2 mesos per avera si aixi estudio més. Se que ho fa pel meu bé i per que les meves notes millorin, pero esque jo el movil el faig servir per moltes coses, com: per parlar amb gent, despertador, mp3, corrector ortografic, rae, i avegades faig galetes o postres i sels vui ensenyar a la meva avia o al meu pare (esque son separats) i no puc perque no tinc el wathsapp, i vui demanarli si em pot cambiar el castig per un altre que cregui que fagi la mateixa funció. Segur que em diu que mentetindre amb el mobil i no estudiare pero esque puc fer lo mateix en el ordinador que no mel ha pres, li vui fer entendre aixo, tu que creus?
InterPersonal

Hola! Sóc l'Elisabet Aulet . Psicòloga d'Interpersonal. Doncs trobo molt correcte que vulguis aprlar d'això amb la teva mare i que li plantegis aquest punt de vista. Digua-li que vols arribar a un acord. Per exemple, també pot ser que te'l prengui però només durant el rato d'estudis. Valora tu també si és el mòvil el que et fa perdre el temps i no estudiar o si són altres temes. És el teu ritme acadèmic, més que el de la teva mare, tu has de saber què és el que t'impedeix treure bones notes i així també podràs ajustar el càstig amb la teva mare. El més important , però, no és si parlar-li o no, jo et díria que és important parlar-li, però ho és molt més pensar la manera com ho faràs: tranquil, en un moment que hi pogueu dedicar una estona a la conversa, evitar aixecar el to de veu i comportar-te com un infant, i dir-li les teves ganes d'arribar a un acorde amb el càstig. Endavant. Eli Aulet www.interpersonal.cat/fcbk.Elisabet Aulet Psicòloga