No hi ha remei...
Hola,
Tinc un problema: estic enamorat de la meva millor amiga. Portem sent amics des de fa 3 anys i hem arribat a compartir moments increibles, hem estat junts davant els millor i pitjors moments, i ha arribat un punt en el que m'he enamorat d'ella.
Jo mai he volgut estar enamorat d'ella, però una vida sense aquesta persona no es podria dir vida. Ha arribat tal punt en que ella es tot el que necessito per subsistir i, durant tot aquest temps he pensat que era l'amor de la meva vida. Fins que em vaig llençar. Quan vaig parlar amb ella sobre el que sentia li vaig dir que no m'importava el que fos a partir d'aquell moment, si nòvia, amiga o fins i tot la noia que em portés les pizzes quan les encarregués (ho sé, molt cursi) mentre que estigués dins la meva vida. Es va mantindre distant i m'apartava la vista i no vaig saber que fer durant la setmana següent. Al final tot es va alleuguerar i vam tornar a la normalitat: ens explicavem coses i reiem com dos beneits.
Però aquest sentiment ha tornat. Cada cop que està enganxat a un amic meu (tot i que sé que no passarà res, o almenys espero) sento ràbia i enveja alhora, tot i que ells no tinguin la culpa. No sé com reaccionaria si em llenço de nou però tampoc em vull arriscar; d'altra banda tampoc vull sufrir veient-la cada dia com si res em passés. PERÒ SÉ QUE ÉS L'AMOR DE LA MEVA VIDA I DE PERSONES COM ELLA, US HO ASSEGURO, NO SE'N TROBEN TAN FÀCILMENT.
Per això, us demano si us plau adolescents... Doneu-me algun consell que em pugui ajudar amb aquest tema.
Moltes gràcies
InterPersonal

Hola Herrman,
Moltes gràcies per la confiança. Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal.
Sovint la línia que separa l'amistat de l'amor és molt fràgil i tu l'has traspassat. Et felicito per haver parlat amb ella i exposar-li els teus sentiments. Ets molt valent!
Malauradament, la seva resposta no ha sigut la que esperaves oi? L'amor no es pot triar i no podem obligar a ningú a enamorar-se de nosaltres (per sort!). Entenc que estiguis trist, gelós i que fins i tot dubtis de la seva manera d'actuar. Ella ja sap quins són els teus sentiments i per tant, si hagués canviat alguna cosa, t'ho faria saber.
Ara tens dues vies, pensa bé quina és la que t'evitarà més patiment.
Per una banda pots continuar sent amic seu i esperar si ella s'enamora finalment de tu, o no. Com a amic, seràs el seu confessor, t'explicarà els seus secrets i també els seus conflictes sentimentals. Com t'afectarà això? Quan temps ho podràs aguantar? Valdrà la pena tot aquest patiment?
Per altra banda, pots intentar oblidar-la i començar a passar pàgina. No és una opció fàcil, i serà dolorosa en alguns moments. Hauràs de posar una mica de distància (i explicar-li el motiu), intentar allunyar-te d'ella i fer altres activitats amb altres persones.
No has de prendre cap decisió ara mateix, pren-te el teu temps i reflexiona sobre la teva situació. Totes dues vies seran doloroses, però has de mirar més enllà i veure quina t'ajudarà a estar millor.
Una abraçada molt forta!
www.consultajove.cat