molts malucs
hola! Soc una noia de 15, practico esport continuament i menjo sà. El meu problema es que no em sento bé amb el meu cos, no esticc gorda pero soc una noia amb molts malucs i no m'agraden gens. Al estiu em fa vergonya anar amb biquini i sempre intento evitar els jerseis estrets..Sempre estic mirant els cossos de les meves amigues i els meus pares sempre em diuen que per molt que intenti aprimar-me no aconseguiré reduir els màlucs..vui sentir-me bé amb el meu cos..que en podria fer?
InterPersonal

Hola Anna,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns!
Tots tenim alguna part del nostre cos que no ens acaba d'agradar, però això no ens hauria de condicionar a l'hora de comprar-nos la roba que ens agrada o fer les activitats que voldríem (com anar a la platja).
No hi ha una manera màgica d'acceptar el propi cos. Et felicito perquè ja l'estàs cuidant: menges sa i practiques esport i això és molt important. Per altra banda, recorda que el teu cos t'acompanyarà la resta de la teva vida, així que pots odiar-lo o bé acceptar-lo. Busca allò que t'agrada del teu cos i potencia-ho, evita centrar-te únicament en els malucs i sobretot, no deixis de fer res que tu vulguis per aquesta qüestió.
Quan t'apareguin alguns pensaments negatius sobre el teu cos, posa't davant d'un mirall i no en surtis fins que et trobis alguna part de la qual n'estiguis orgullosa (ja sigui l'esquena, els pits, els ulls o una pestanya!), veuràs que descobriràs parts fantàstiques!
Una abraçada!
www.consultajove.cat