Anorexia?? Bulimia?? Que em passa?
Hola adolescens! Aquesta es la quarta consulta que us faig i de debo necessitaria amb urgencia que em respongesiu, bueno el que passa es que desde fa un temps no se perque em veig molt grassa, peso 58 i medeixo 1'74, i aquest problema de veurem grassa a poc a poc m'esta consumint, abans menjava de tot tant porqueries com verdures ja que la meva constitució desde petita ha sigut estar molt prima, pero nose perque fa un temps vaig engreixarme 3 kilos i al principi vaig pensar que era a causa de que fa mig any em vaig apuntar al gimnas i haure guanyat muscul, pero tot i aixo em segueixo creeient que es a causa de tot el que menjo, he deixat de menjar tant com abans, he plorat molts cops nomes per veurem davant del mirall, em veig molt grassa tot i que els meus amics em diuen que estic mes be prima que grassoneta, pero si fos per mi pesaria 45 o menys... No em sento comode amb el meu cos, fins i tot un dia vaig intentar provocarme el vomit, i ho vaig conseguir per un moment pero nomes vaig conseguir vomitar molt poc, porto unes semanes que ja no menjo com abans, que deixo la meitat dels apats per no dirlos tots, i sento que ja no puc mes, nomes en pensar en el tema ploro, sem cau el mon als peus i sento que estic molt grassa.. Pero alhora em fa por explicarli als meus pares o amics ja que tinc por de que no em prenguin enserio pero aquest problema a poc a poc mesta consumint i necessito ajuda i saber que fer perque ja no puc mes.. Ajuda siusplau adolescents necessito que em respongeu..
Gracies.
Sara Bujalance

Hola! Gràcies per compartir amb mi la teva situació, pel que dius es nota que ho estàs passant malament i em sap molt greu. Per tot el que expliques és possible que estiguis patint un trastorn de la conducta alimentària. Aquestes malalties són molt greus perquè perjudiquen molt la salut de la persona i la fan sentir molt malament a nivell emocional. Qual algú pateix un trastorn de la conducta alimentària pateix molt, se sent malament amb sí mateix, especialment amb el seu cos, i tota la seva vida es pot veure perjudicada per la malaltia, de manera que hi ha molts motius pels quals la teva familia i amics sí et prendran en serio quan els hi expliquis. El que t'està passant és greu però té solució sempre i quan demanis ajuda als pares. Parla amb ells, explica'ls com et sents i què t'està passant, segur que fan tot el possible per ajudar-te, tal i com ho faries tu si ells tinguessin un problema. Així que parla amb ells el més aviat possible. Si necessites parlar truca'ns a Fundació Imatge i Autoestima: 93 454 91 09. Molts ànims i motls petons!!