insomni
Hola ja fa un mes o aixi que durant la nit normalment entre les 2 i les 4 em desperto i em costen 3 hores tornar-me a adormir siusplau donam consells perquè ja no se que fer.. llavors durant el dia tinc por que arribi la nit. Tambe et voldria preguntar si es normal que els adolescents tinguin insomni? gracies espero resposta..
InterPersonal

Bona tarda,
Sóc Carlota Portabella, psicòloga d'Interpersonal. Moltes gràcies per la teva consulta.
Entenem que estiguis una mica atabalada amb aquesta situació, l'insomni mai és una situació agradable per ningú. El que has d'intentar és fer coses diferents a les que has intentat fer fins ara. Moltes vegades quan no podem dormir ens quedem estirats al llit repetint-nos internament: dorm! dorm! dorm! I això sovint no ens és d'ajuda.
Una cosa que podries fer és aixecar-te del llit i llegir una estona, fer-te un té relaxant... alguna cosa tranquil·la que et distregui dels pensaments habituals que dèiem abans. Al cap d'una estona, quan et torni a entrar una mica de son, torna a estirar-te i a tancar els ulls, a veure si així et pots adormir.
Si veus que la situació no millora i que s'allarga molt en el temps, parla amb els teus pares i aneu a veure a algun metge que pugui veure que passa.
Molts ànims!
www.consultajove.cat