stic fataal
hola, tinc grans problemes d'autoestima pk els nens de la meva clase stan tots contra mi pk, bueno ben be no se pk, suposo q pk les seves novies son les meves millors amigues i stic molt am elles i ens abraçem i taal i suposo q tbe una mica per rabia pk man avançat de curs bueno no se ben be pk. i ningu m'ajuda, ya vaig tenir un problema am ells i quan semblava q stava tot solucionat ara hi han tornat i stic molt malament nomes penso amb tallarme i morir dessangrat o en suicidarme o fins i tot m'entren ganes bomitar la meva merda vida q ningu mestima i em paso el dia plorant i pensant en akestes coses i em sento molt sol i necesito ajuda pk sino acabare molt malament, de fet no acabare a aki.
a mes una de les meves millors amigues (la novia dun dels nens), ha tingut un problema amb un dells pk el molt cabron li ha dit en tota la cara que preferia a una atra nena abans q ella i q s'ho havia de pensar, pero el final li a dit q la preferia a ella per no liarla mes i pk amb laltre nena no stava asegurat. Em fa molta pena per ella i li vui fer veure q es un hilipolles q sta jugant amb els seus sentiments. Pro axo no es tot a sobre el molt idiota li a prohibit q stigues amb mi i la nena no vol star gaire amb mi per por de si la deixara.
Nedesito ajuda yaaa amb akets dos temes. sobretot amb el primer pk sino...
mercii
InterPersonal

Bon dia,
Sóc Carlota Portabella, psicòloga d'Interpersonal. Moltes gràcies per utilitzar el consultori.
Entenc que estàs passant per un moment difícil. La vida té moments molt complicats. Anirem a veure què podem fer perquè estiguis un xic millor cada dia, fins a arribar a què vegis els motius suficients que tens per sentir-te satisfet amb la teva vida.
El que t'aconsellem, en primer lloc, és que parlis amb un adult que et pugui donar un cop de mà. Quan ens sentim tan superats per les situacions demanar ajuda a un professional amb qui poder parlar i que ens pugui donar recursos per enfrontar-nos a les situacions, ens pot ser de gran ajuda.
Dius tenir l'autoestima baixa, comentar-te, com ja deus saber que aquesta és una part fonamental del nostre benestar i algunes vegades, especialment a l'adolescència, ens fa la "punyeta" i no ens deixa estar del tot bé. Millorar-la requereix el seu temps i hem d'aprendre a mantenir-la.
L'exercici que et demanaré és el següent:
- Dos cops per setmana busca una cosa que t'agradi de la teva manera de ser, alguna cosa que hagis fet durant el dia de la que estiguis orgullós, per petita que sigui! No val repetir! Vés fent un llistat de les coses que vas pensant.
Veuràs com de mica en mica t'aniràs sentint millor!! I sobretot, sabem que de vegades costa i no és fàcil, però demana ajuda a un adult, ara és el millor que pots fer.
Una abraçada!
www.consultajove.cat