Autoestima
Hola,
El que em pasa es que tothom em diu que tinc l'autoestima baixa, jo crec que si que la tinc baixa. Però no se que fer per tenir-la més alta. Em podríeu dir algun exercici o alguna cosa per fer-me-la pujar.
Merci
InterPersonal

Bona tarda,
Sóc Carlota Portabella, psicòloga d'Interpersonal. Moltes gràcies per utilitzar el consultori.
Entenem que no ho deus estar passant gens bé. L'autoestima és una part fonamental del nostre benestar i algunes vegades, especialment a l'adolescència, ens fa la "punyeta" i no ens deixa estar del tot bé. Millorar-la requereix el seu temps i hem d'aprendre a mantenir-la.
L'exercici que et demanaré és el següent:
- Dos cops per setmana posa't davant del mirall i no marxis fins que trobis alguna cosa que t'agradi del teu cos (no val repetir!), ja sigui el cabell, el braç, la piga o una ungla! És important que de mica en mica vagis veient parts positives del teu cos.
- Un altre dia, busca una cosa que t'agradi de la teva manera de ser, per petita que sigui! I tal com hem dit abans, no val repetir! Ves fent un llistat de les coses que vas pensant.
Veuràs com de mica en mica t'aniràs sentint millor!! Si tot i així veus que amb el temps no millores i et sents malament, parla amb algun adult i busca ajuda d'un professional. Sovint parlar-ne amb algú, ens és de gran ajuda.
Molts ànims!
www.consultajove.cat