Autoestima Baixa
Hola, t'escric perqué m'ajudis a un problema molt greu.
Veuras, els meus pares es van separar fa 5 anys, i amb la dona del meu pare no em porto molt bé, a més a més, els nens del meu col·legi em feien bulling fa 4 anys... Ultimament em donden atacs d'ansietat pensant en tot el que em deien els del meu cole(gorda, lleiga, ets una asquerosa...)i fa dues setmanes més o menys vaig intetar suicidar-me... Peró vaig dir-me que no, perqué sino faria mal a la meva mare. Des de aquella setmana, em venen pensaments de que em suicido, pero abans deixo una carta a la meva família i als meus pocs amics...
Estic asustada. ¿Que pot ser? ¿Com puc deixar de pensar en aquestes coses? Ajuda'm su us plau.
Gràcies
InterPersonal

Hola Ainara,
Moltes gràcies per la confiança! Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal.
Primer de tot et vull felicitar per la teva força! Ets molt valenta i no ho oblidis!
Les persones solem tenir una gran capacitat de resistència a les situacions adverses. Sovint, quan estem immersos en una situació complicada, tirem endavant sense saber ben bé d'on treiem les forces. El problema ve quan la situació sembla que es suavitzi i no sigui tan amenaçant. És llavors quan el nostre cos es relaxa i poden aparèixer tots aquests sentiments d'ansietat, records, tristesa...
És possible que ara que has passat tot això, el teu cos necessiti un temps per assimiliar-ho. Dóna't aquest temps per refer-te. Te'l mereixes.
Pel què fa als pensaments, el nostre cervell funciona com un cercle viciós, com més pensem en una cosa, més pensaments ens apareixen i hi acabem dedicant més hores. Procura que quan et vingui un d'aquests pensaments, el deixis passar. No intentis evitar que no t'aparegui, deixa que passi, sense fer-li cas. Veuràs com mica en mica anirà disminuint.
Finalment, procura fer coses que t'agradin i, sobretot, disfrutar-les! És a dir, si estàs menjant, assaboreix el menjar, si estàs anant cap a classe, mira i observa el carrer, les persones, les parets (segurament t'adonaràs de petits detalls que desconeixies), passa estones amb la gent que t'estimes (amics, família) i dóna't permís per disfrutar. T'ho mereixes.
T'envio una abraçada molt forta!
www.consultajove.cat