sortir de festa amb 13 anys
La meva millor amiga aquests últims dies va amb una noia que fuma i surt sempre de festa, ja han quedat i han fumat exageradament per tenir tant sols 13 anys (l'edat de la meva amiga), la altra noia té u o dos anys més. Aquest dissabte se'n volen anar a una discoteca i emborratxar-se, el que fa sempre aquesta noia. A mi això no m'agrada i sé que qui ho ha de fer és la meva amiga però em fa por que li pugui passar alguna cosa. Li he dit i ella no sap què fer, però sé que en el fons ho vol, ni que fos provar-ho. No vull que hi vagi mentint-me perquè no m'enfadi o pensi que sóc protectora. Què hauria de fer? Hauria de convencer-la perquè no hi vagi? La deixo fer?
Moltes gràcies!
InterPersonal

Hola ThePerfectGirl!
Sóc l'ELi Aulet. Psicòloga d'Interpersonal.
Doncs mira, està clar que estàs preocupada. En aquesta situació el que pots fer és dir-li com et sents i que et preocupa el pla. Diga-li si sap què fer si passa algun problema o dificultat. Li pots fins i tot donar la teva opinió calmadament. Però sempre sempre són els altres els que han de decidir sobre la seva pròpia vida! No tenim al dret a canviar als altres.
Tu li pots dir que preferiries que no ho fes perquè des del teu punt de vista consideres que sou petites, però també has d'afegir que tu no li pots impedir. I és així!
Si li dius això serà més probable que t'escolti!
una abraçada
Eli Aulet www.interpersonal.cat