Estic bé de pes?
Hola, em dic Andrea i tinc 15 casi 16 anys.
Volia consultar si estic bé de pes ja que em veig rara, és a dir, que de tronc em feig perfecte però quan arriben les cames em veig grassoneta i volia preguntar si estic bé de pes ja que medeixo 1.67 i peso 56kg. Faig 5h d'exercici a la setmana i menjo bastant sà ja que mon pare esta a dieta. Algun cop he pensat de deixar de menjar però no vui simplement perquè passo de tornar a tenir principis d'anorèxia.
Moltes gràcies i disculpa les molèsities.
Una abraçada.
Sara Bujalance

Hola Andrea! El teu pes està bé, estàs prima. No necessites aprimar res! Si aprimessis podries tenir problemes greus de salut. Les teves cames estan bé. Recorda que el cos femení té, de forma natural, les cuixes amples. En les noies tenir pit i unes cuixes més amples és tan normal i natural com el fet de que els nois tinguin l'esquena més ampla (unes cuixes amples serveixen per mantenir un embaràs i parir). A més, per mantenir un bon pes, com el que ja tens, no és bo deixar de menjar perquè deixar de menjar fa engreixar a mig/llarg plaç ( el cos "s'espanta" de no rebre prou aliment i s'esforça en engreixar per compensar la manca d'aliments fent més reserves d'energia, o sigui, de greix), de manera que la millor forma per assegurar-se un bon pes és menjar equilibrat, de tot, variat i fer esport de forma habitual, com ja fas. Per evitar un problema gros con l'anorèxia és molt important també que parlis amb la teva gent de confiança, com els pares i els amics, sobre com et sents i les preocupacions que tens, ells t'ajudaran a sentir-te bé amb tu mateixa. Molts petons11