Siusplaau
hola! Moltes gràcies per tenir aquest consultori! Dons, estic bastant desesperada, els estudis em van malament per molt que mi esforçi molt, i els meus pares, volen bones notes i no entenen que jo no soc superdotada, per altre banda la meva avia esta molt malalta, i aquests ultims dies estic com deprimida, a part de tot aixo, no tinc gaires amics que em puguin ajudar. El problema es que fa poc em va arribar un penament a la ment que no m' agrada i es que suicïdarse no estaria malament, mi paro a pensar i penso que ja no hauria de sufrir mes i els problemes sen nirien per sempre.... No m agrada tenir aquests pensaments ja que... Suïcidarse... no vull! Em podeu dir algun consell sisplau? Moltes gracies! Per cert soc anonima....
Elena Crespi

Hola Laura!
Doncs me n'alegro que em diguis que vols que et marxi aquest pensament, tot i que de vegades aquests pensaments es poden apoderar de nosaltres.
Veig que ets valenta i vols lluitar en contra d'això. Entenc que estàs vivint una situació complicada però això no ha de fer que t'enfonsis. Sabem que tens eines per superar tot això i més!
Que estiguis deprimida per la malaltia de l'àvia, pels estudis i pels amics és normal.
Amb l'àvia, no podem fer res per ajudar-te. El més important és que estiguis al seu costat i al dels teus pares per ser forts i esperar que millori.
Amb els amics, potser és millor tenir-ne pocs i bons que no pas molts i que no estiguin amb tu. De totes maneres, sempre et pots plantejar buscar noves relacions a altres llocs per ampliar el teu cercle.
I pels estudis potser has de trobar la manera com a tu et vagi bé estudiar. Prova diferents coses, no et quedis sempre amb el mateix sistema.
Esperem que les coses, mica en mica, vagin millorant!
Una abraçada!
Elena Crespi i Asensio - Psicòloga
Fbk: elenacrespipsico - @tarongesenceres
www.interpersonal.cat