Realment estic enamorada?
Hola,
Desde principi d'aquest curs que penso molt amb un professor que tinc. La meva amiga diu que estic enamorada d'ell, i que no escollim de qui ens enamorem. A mi m'agradaria pensar que no és veritat. No sé que pensar realment. Estic a la seva classe i quan em mira se m'escapa la "sonrisa tonta"... i a saber que deu pensar, ja que jo no vull que pensi res de tot això. Només ve tres dies a la setmana, ja que només té classes amb un curs. No paro de pensar amb ell, i no puc evitar-ho. M'encanta i no sé que fer per a que no m'agradi, perquè realment no sé per què m'agrada. Els seus ulls i la seva sonrisa em tenen atrapada... Sé que el que he explicat no és res comparat amb el que passa o és difícil de saber el que em passa, però m'agradaria que em donéssiu un consell per a que no pensi més amb ell i que no m'agradi. Gràcies.
InterPersonal

Hola!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns!
Segurament coneixes l'exercici aquell que diu: "no pensis en un elefant rosa", i oi que quan ho has llegit has pensat en un elefant rosa? Quan ens diuen que no pensem en alguna cosa, automàticament hi pensem. Amb això et venim a dir que si nosaltres et diem que no pensis en ell, sabem que és molt fàcil dir-ho, però complicat de fer-ho i només pel simple fet de dir-te que no hi pensis provoquem l’efecte contrari, i no serviria de massa.
Nosaltres no sabem si realment estàs enamorada d'ell o no, això només ho pots saber tu. Però sovint podem confondre l'enamorament per l'admiració que sentim per persones amb més experiència i coneixements que nosaltres. És freqüent veure-ho entre alumnes i professors.
És complicat donar-te un consell perquè deixi d’agradar-te, això és difícil de controlar. Però en lloc de dir-te que no hi pensis, si que et podem recomanar que et distreguis amb altres coses i pensa que aquesta atracció que sents, igual que ha vingut anirà refredant-se. Has de ser conscient de que us trobeu en moments de la vida molt diferents, tu encara ets menor d’edat i és molt poc probable que ell senti el mateix per tu. A vegades idealitzem com són les persones i fantasajem amb situacions diverses, però hem de ser realistes, encara que costi.
Una abraçada i que vagi molt bé guapa!
Mariona Busto
www.consultajove.cat