Amics 12/3/15
Hola adolescents, veureu, tinc un problema i es que tinc 13 anys (faig 2n d'ESO) i en aquesta edat tothom es fica molt amb tu, a la classe si no ets guay ningu et vol... No es que em facin bullying pero no estic del tot a gust. Soc molt llesta, trec tot nous i deus i aixo fa que la gent de la meva classe em digui empollona, que no tinc vida social i coses aixi... la meva mare diu que es enveja pero no ho crec. Tinc amigues a la classe, pero elles son altes primes i guapes i tenen diners, jo pel contrari peso 59kg, medeixo 1'60, soc lletga i no es que sigui pobre pero... Per si aixo no fos prou, tinc ua germana que s'autolesiona, fuma (els meus pares no ho saven nomes ho se jo perque la vaig veure) i es porta fatal. Que puc fer per encaixar mes a la classe i estar millor a casa?
Gracies i petonets! ;p
InterPersonal

Hola Annamt6!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per explicar-nos la teva història!
Primer de tot enhorabona per ser tan bona estudiant! Amb aquestes notes podràs estudiar allò que tu realment desitgis i això no ho pot dir tothom, així que enhorabona de nou!
Intenta no donar importància a aquests comentaris, de si ets "empollona" o no, sabem que no és fàcil, però no t'aportarà res. Dius que tens amigues, per tant, sí que tens vida social. No és incompatible treure bones notes i tenir amics, així que això és un punt a favor teu. ;)
Per altra banda, no tolerem que diguis que ets lletja, perquè estem convençudes que això no és veritat. Sovint ens comparem amb els altres i ens trobem més defectes dels que realment tenim. Podem dir-te que el teu pes i altura estan dins de la normalitat. Mantenir una dieta equilibrada i variada juntament amb una mica d'exercici físic, t'ajudarà a mantenir-te en forma i sentir-te a gust amb tu mateixa.
Per últim, si la teva germana està passant per un mal moment fins al punt d'arribar a autolesionar-se o a tenir conductes que li poden fer mal, el millor que pots fer és parlar-ho amb els teus pares. És important que ho facis, ja que és la millor manera que tens per ajudar-la i millorar l'ambient que hi ha a casa.
Una abraçada ben forta i molts ànims Anna!
Mariona Busto
www.consultajove.cat