NO SE ESTUDIAR
Tinc TDAH I tinc un problema, em passo moltes hores estudiant, he probat moltes maneres d'estudiar pero cap em serveix, perque quan estudio m'ho se, despres arribo a lexamen i el suspenc. Ja no se que fer, perque els professors em diuen que no estudio i em fa molta rabia, perque en realitat si que estudio.
1. Pot ser que no sigui un problema d'estudi i que sigui mes de que estic nervios o algo de lestil?
2. Maneres d'estudiar?
3. Aprofitant l'ho dels estudis, necessito maneres de controlar els baixons emocionals que tinc cada x temps.
Gràcies
InterPersonal

Bon dia ninu,
Moltes gràcies per escriure'ns! Sóc Carlota Portabella, psicòloga d'Interpersonal.
Tal com dius sí que pot ser que part del que et passa estigui relacionat amb els nervis. Que et posis molt neguitosa davant dels exàmens i et bloquegis. Sovint quan pensem molt sobre una cosa, per exemple: "encara que hagi estudiat l'examen segur que m'anirà malament", ens posem molta pressió a sobre i això incrementa el nostre grau de nerviosisme, i aquest, ens produeix el bloqueig que comentàvem.
El que podries fer és parlar amb algun professor amb qui tinguis confiança i explicar-li com et sents. Explica-li el mateix que ens has comentat a nosaltres, segur que et dóna un cop de mà! Una cosa que també hauries de valorar és la forma com estudies, potser podries incorporar noves tècniques que et podrien anar millor! Parla amb el teu professor, explica-li amb detall com et prepares per a un examen i que t'ajudi a valorar si podries fer alguna cosa diferent que t'ajudés a estar més tranquil i obtenir millors resultats.
Pel que fa als baixons emocionals és normal que de tant en tant en tinguem, i més quan estem en l'adolescència on trobem nombrosos canvis i noves situacions a les quals fer front. El que pots fer és buscar algunes tècniques que et vagin bé per treure les teves emocions, sentiments i preocupacions per tal de poder entendre-les millor. Parla amb alguna amiga quan estiguis així, explica-li el que et passa, escriu en una llibreta totes aquelles coses que et passin pel cap i et preocupin... sovint escriure és una bona manera de canalitzar les emocions i ens ajuda a comprendre-les i controlar-les.
Molts ànims!
www.consultajove.cat