Anorexia?ajuda siusplau
Hola! soc una noia de constitució mitjana tinc 15 anys medeixo 1,63 i peso 47. La gent hem diu que estic molt prima tot i que jo hem veig be, i no vull engrassir-me. tinc uns quants dubtes sobre el tema, i m'agradaria que els contestessiu concretament, i sense lo de parla-ho amb els pares.
- fa uns dos mesos que no hem baixa la regla(abans la tenia mes o menys regular-cada mes i mig o aixi). Si m'engreixo hem tornara a venir? o he de fer alguna cosa en especial?
- quin és el meu pes ideal? no poseu un gran interval siusplau!
- estic caient en anorexia o algun transtorn alimentari?
Moltes gràcies!
Sara Bujalance

Hola ares! Vaig per punts:
- Si has fet una baixada de pes en els últims mesos és possible que la pèrdua de la regla hi tingui a veure i per tant sigui necessari que guanyis pes per tal de tornar a tenir-la, però la pèrdua de la regla pot tenir a veure amb moltíssimes coses i per això és necessari i molt important que vagis al metge i li expliquis.
- Em sap greu però no et puc dir quin és el teu pes "ideal" (si et digues un número t'estaria enganyant), ja que el pes ideal no existeix en realitat perquè el pes depèn de moltes coses: genètica, estil de vida, estat de salut, activitat física, etc. i sempre és una franja ampla de pes que va d'un mínim a un màxim recomanats i sempre és una dada només orientativa. Per saber quin és el pes que el teu cos necessita de forma "ideal" és necessari que vagis al metge i li consultis.
- La preocupació pel pes, com la que sembla que està tenint, pot fàcilment acabar convertint-se en una anorèxia. O sigui, en una malaltia mental greu que fa molt de mal. Per evitar que la preocupació pel pes se te'n vagi de les mans és important que mengis bé, variat, fent tots els àpats i que parlis amb la teva gent de confiança, com els pares i amics, sobre com et sents i les preocupacions que tens respecte al pes i al cos. Parlar amb ells t'ajudarà a evitar patir una anorèxia. Molts petons!!