Em vull fer vegetariana i no se com dir-els-hi als meus pares
Hola, hi ha fa un any més o menys que em "plantejo" ser vegeteriana. La veritat és que tampoc m'encanta la carn i no són gens carnívora, el contrari, d'es de fa mig any més o menys que menjo molt sa, verdures, fruites, pollastre, res de fregits, etc. Bàsicament m'agradaria ser vegeteriana perquè no m'agrada el sistema en què tracten els animals abans de matar-los i que ens els mengem, també perquè a mi m'encanten els animals i em fa molta pena. A part, crec que si deixes de menjar. el que seria carn, i menges productes de la natura, et sents més bé d'es de un punt de vista de la salut. Crec també que és un bon sistema per estar a gust amb tu mateix no només per dins, sinó també per fora tindries un millor aspecte físic i se't notaria a la cara que has deixat de menjar tot el que seria carn i sobretot la carn vermella, ja que aquesta, per el que se, conté molt greix i també et fa venir estrès...
El problema és que no se com dir-els-hi als meus pares que m'agradaria ser vegeteriana ni tampoc se com funciona tot aquest tema. Em podrieu ajudar?
Moltes gràcies.
Sara Bujalance

Hola Smiler! Entenc la teva preocupació pels animals, però pensa que avui dia hi ha sistemes per aconseguir que els animals no pateixin res. A més, i el més important, l'ésser humà necessita alimentar-se de forma variada, incloent també proteïnes d'origen animal. És cert que la carn vermella consumida en excés no és recomanable per a la salut, però 1 o 2 cops per setmana sí és recomanable, sobretot per a les persones que estan en edat de creixement com tu. És molt important que rebis tots els nutrients que el teu cos necessita per poder desenvolupar-se bé. Per això no és recomanable que menors d'edat facin dietes vegetarianes. El millor consell que et puc donar és que postposis la decisió de ser vegetariana fins que tinguis uns 18-20 anys, i quan arribi el moment, si vols ser vegetariana, ves a un nutricionista de cara a que t'ajudi a elaborar una dieta que et proporcioni tot el que necessita el cos. Si per a tu és realment dificil menjar carn pels teus principis i no vols esperar als 18, aleshores parla amb els pares de forma oberta i sincera i demana'ls que et portin al metge per tal de que et faci una dieta vegetariana que inclogui tots els nutrients que el teu cos, en edat de creixement, necessita. El que no has de fer en cap cas és deixar de menjar carn sense consultar-ho al teu metge abans. Molts petons!!