el berenar es una batalla
hola,
doncs a mi el que em passa és que em veig grassa. Vull arribar a pesar 45 o 50, i ara peso gairebe 60.
Al matí només esmorzo un batut que em faig, a mig matí no menjo res, però a l'hora de dinar la cosa ja rellisca una mica... a l'hora de berenar menjo descontroladament, encara que no tingui gana, i a l'hora de sopar sempre acabo menjant mes del que vull. Després de berenar acostumo (quan puc) a vomitar-ho, i l'hora de sopar rarament vomito, pero també hi ha algun cop que ho faig.
He provat de beure molta molta aigua per estar tota a estona tipa, pero es un rollo perque llavors a classe sempre necessito anar al lavabo a fer pipí, i no es deixen. També he fet el truc de menjat xiclet, pero porto braquets i es fa un rollo perque sem enganxa a tot arreu.
Que puc fer per per no tenir gana?
I segurament em diras que mengi com marca la piramide alimentaria, pero si faig allò, m'engreixare.
gràcies.
Sara Bujalance

Hola! A la tarda-vespre se't descontrola l'alimentació perquè durant el matí no has menjat prou! Per això sempre us recomano no saltar-vos cap àpat (lo ideal és fer 5 àpats diaris: esmorzar, dinar i sopar, i 2 complementaris: mig matí i mitja tarda). Si et saltes àpats, o els fas massa petits, la única cosa que aconseguiràs és menjar més en el següent àpat o picotejar entre hores. I la única manera de no engreixar és fer piràmide alimentària (o sigui, menjar de tot, variat i equilibrat), ja que si no mengem prou, el cos s'espanta de veure que no li arriben prou nutrients i aleshores s'esforça en engreixar, de cara a fer reserves d'energia perquè no li arriba prou a través de l'alimentació. Vomitar tampoc serveix per aprimar (si coneixes a algú que vomita i està prim, està prim per altres motius) i és MOLT perillós per a la salut. El vòmit pot provocar-te, fins i tot, una aturada cardíaca, així que no ho tornis a fer. Pensa que si vomitar i menjar poc funcionessin per aprimar, aleshores les persones que pateixen un trastorn de la conducta alimentària sempre estarien primes, però la realitat és que no. La realitat és que moltes de persones que pateixen un trastorn de la conducta alimentària tenen un pes normal o, fins i tot, estan en sobrepes, perquè les coses que fan per intentar aprimar no funcionen. La clau per mantenir un bon pes està en dur a terme uns hàbits alimetnaris saludables i fer esport habitualment. Molts petons!!