No ho considero anorèxia....
Hola,
primer de tot vull agrair que hagueu creat aquest apartat per poder fer consultes, la veritat és que a molts adolescents ens ajuda bastant.
No sé si considerar el que vull explicar-vos una consulta, només necessito saber què és el que realment em passa.
Mireu: tinc una bessona que està molt prima, i últimament m'estic obsecionant moltíssim amb el meu cos. La cosa és que sempre que ens tirem fotos em veig gorda al seu costat. I no, sé que no ho estic. Estic prima. Però el que em preocupa és que fa poc vaig deixar de fer esport (jugava en un equip però ho vaig haver de deixar) i desde que no faig esport la parella de la meva mare em diu cada dia que si no segueixo fent esport m'engraixaré. I últimament no tinc temps per fer-ne, fa unes setmanes vaig estar amb examens i he de fer altres coses, no puc perdre gaire temps en fet esport, i suposo que si en faig 30 minuts no servirà de gaire.
Des de que em diuen que si no faig esport m'engraixaré i desde que veig a la meva germana tan prima (no és anorèxica) i m'hi comparo... no sé. Em veig massa grassa al seu costat.
No crec que sigui anorèxica, podrieu dir-me què em passa?
Gràcies. I perdoneu les faltes.
Sara Bujalance

Hola Tuxi! Una persona té anorèxia quan està molt obsessionada amb el pes, té una fòbia a engreixar, el seu estat d'ànim és molt baix i tota la seva vida queda dominada per la preocupació pel pes i l'angoixa. No sembla que estiguis patint anorèxia actualment, però tota aquesta preocupació que tens respecte al pes, comparar-te amb la teva germana, etc. pot portar-te a patir anorèxia en un futur si no li posem solució ara. El primer que has de fer és parlar amb la mare i la seva parella sobre aquests comentaris que t'ha fet respecte a l'esport. És molt probable que te'ls hagi fet sense intenció d'espantar-te, però s'ha donat un malentès i els seus comentaris t'estan fent patint, així que parla amb ells i explica'ls com et fan sentir aquests comentaris, segur que t'aclariran què vol dir i et tranquilitzaran. Segon i molt important, no et comparis ni amb la teva germana ni amb ningú. Tot i ser bessones, el cos de cada una pot ser una mica diferent, i el ritme de creixement també, així que t'hi comparis. El que sí has de fer és parlar amb els pares, els amics, la germana, etc. sobre com et sents. No et quedis a dins les preocupacions, comparteix-les amb la teva gent de confiança, això et farà bé i evitarà un problema gros com l'anorèxia. Molts petons!!