Un problema bastant greu amb una amiga...
Hola! Veig a venir que escriure bastant, ho sento, però necesitava dir-ho. Tinc un grup d'amigues, 8 exatament, totes ens aveniem i jo amb una m'hi feia molt, no erem millors amigues, però nose, la nostre amistat era molt especial. Tot va començar a canviar a finals d'aquest estiu. Vaig començar a deprimir-me perque em veia malament i bueno no estava en els meus millors moments, elles em van ajudar moltissim, però aquesta amiga en concret, no va ajuda-me gaire,fins i tot em va arribar a dir que si em passava algo que ella no esteria allà per ajudar-me. Va comnençar a anar-me molt de borde. Sudava a la meva cara i m'apartava de les meves amigues. Seguiem anant a la mateixa colla i ella només m'apartava d'una o dues amigues, em sentia sola perquè a la clase erem poques les que ens feiem i ella m'he les prenia. Vaig intentar passar, però ara fa un mes o aixi, ho ha començat a fer un altre cop. Em torna a apartar de totes, i no només d'una,sinó de totes. Estic sola, l'hi tinc que anar al redera o no? que faig? No vull imposarm-hi perquè sé que acabaré perdent, i sola. I les altres de la colla són les meves amigues i mai les vull deixar. Cada dia es una lluita per mi... Responeu siusplau, necesito que em dongueu consell
Moltes gràcies!
Un gran petó
InterPersonal

Hola bonica,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
Quan passem una mala temporada o ens sentim més tristos, tenim tendència a sentir que les persones del nostre voltant estan més allunyades. És a dir, percebem que les amistats són més distants i fins i tot els membres de la nostra família sentim que no ens entenen.
Per altra banda, crec que les teves amigues no són pertinença de ningú. Tots podem tenir les amistats que vulguem, no creus? I elles poden ser tan amigues teves com d'aquesta altra noia. Intenta no fer d'això una lluita, perquè en sortireu perjudicats tots. Si vols pots parlar amb qui tinguis més confiança i explicar-li com et sents, però has de deixar que elles decideixen amb qui volen passar la seva estona i si ho volen fer amb totes dues, acceptar-ho!
No podem retenir a ningú al nostre costat, ja que és la millor manera d'allunyar-lo de nosaltres. Recorda que els amics ho són perquè teniu afinitat, confiança i respecte, així que disfruta-ho!
Una abraçada!
Laia Sala
www.consultajove.cat