Com puc saber si un tio es riu de mi?
Ja fa temps que un nen, que només veig a l'estiu, em diu que estic molt bona i que si estiguessim juntes fariem coses que mai s'em oblidarien. Però jo no el crec, si que es veritat que no és el primer que m'ho diu però jo no el crec! Ja que possiblement tinc l'autoestima baixa i em costa confiar amb els tios perque m'han trencat el cor ja abans i a més a més nosé si això si estigues davant seu m'ho diria perquè nosé si es riu de mi o ho diu en serio.
InterPersonal

Hola Lu. Sóc l'Assumpta, psicòloga d'Interpersonal.
Primer de tot, si consideres que tens un problema d'autoestima intenta treballar-ho i saber per què et passa (no et veus bé com a persona?, físicament o psicològicament?, no confies en les teves capacitats?, no t'acceptes...?). Hi ha un munt de preguntes que et pots fer i intentar reflexionar-hi. Això t'ajudarà tant en el tema de la relacions amb els tios com en altres àmbits de la vida.
En segon lloc, per què creus que els tios se'n riuen de tu? Perquè realment et sents "lletja" i incapaç d'agradar als altres, concretament als nois?. O perquè has tingut alguna mala experiència anteriorment que t'ha fet sentir malament en aquest aspecte?...Pensa-hi. Un altra cosa, si hi ha comentaris masclistes o desagradables que no t'agraden en relació al teu físic o demés, defensa't i respon amb contundència i seguretat.
Espero haver-te ajudat. Gràcies per haver confiat en nosaltres.
Assumpta Muns Altarriba
www.facebook.com/assumpta.munsaltarribapsicologa
www.interpersonal.cat