Autostima
Hola, últimament no m'agrado amb mi mateixa, sóc molt alta i hi ha gent del meu institut que hem fa comentaries desagradables sobre la meva altura. Com que encara no tinc la regla ser que encara creixeré més i no vull. Junt amb aquest tema estic tenint problemes amb l'amistat, perquè ara en canviar d'escola i passar a l'institut noto que algunes amigues que tenia de l'escola van amb altre gent i no hem tracten com abans, m'agradaria trobar el meu propi grup, que m'estimessin, que estiguessin al meu costat... Però últimament estic molt sola i junt amb lo de l'altura i que no tinc verdaders amics ho estic passant molt malament.
Tothom sempre diu que siguis tu mateixa però a mi aixó no hem funciona, a vegades penso que fins i tot sent jo mateixa sóc pitjor.
Necessito ajuda siusplau!
InterPersonal

Hola Laura!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per la confiança!
L’adolescència és un període constant de canvis, psicològics i físics. Molts d’aquests canvis no podem controlar-los, com per exemple l’altura. Hem d’aprendre a acceptar-nos tal com som. Sabem que això és molt fàcil dir-ho, però no tan fàcil fer-ho. Normalment passa un temps fins que ens adaptem a aquests canvis i modificacions del nostre cos i que els acceptem i comencem a estar satisfets amb nosaltres mateixos.
N'estem del tot segures que tens moltes qualitats a destacar, ja no només físicament parlant. Potencia tot allò bo que tens. Et proposem que dediquis 5 minuts al dia a pensar en totes aquestes coses positives que tens i que t'agraden de tu. No et centris únicament en coses físiques.
No permetis que els comentaris d'altres t'afectin. Però si veus que la gent es passa de la ratlla, has de posar límits. Parla amb algun professor de confiança i explica-li el que t'està passant. Segur que et pot donar un cop de mà.
Pel que fa al tema amigues, pots provar de parlar amb elles, explica'ls-hi com et sents. També pots intentar ampliar el teu cercle d'amistats, no cal que tots siguin del insti, pots apuntar-te a alguna activitat fora d'hores de classe i conèixer gent nova mentre t'ho passes bé, què et sembla?
Una abraçada ben forta i ànims Laura!
Mariona Busto
www.consultajove.cat