Pànic 30 metres
Hola, tinc un problema que jo trobo important. De fet en són dos. El cas és que, per una amiga, vaig conèixer a un noi. Té 15 anys, i porto 1 any mig penjada completament d'ell. Podem dir que és un amor platònic. La questió és que al principi parla amb ell pel watts però vaig deixar de fer-ho perk sempre era jo qui començava les converses. L'he vist en persona dos cops més. I aquí bé el problema. Quan el veig, em comença a entrar un pànic molt fort i un mal de panxa impressionant, em costa respirar, i sento un nus a la gola, m'entren uns nervis de la ostia, i no m'atreveixo a saludar-lo. Estic a 30 metres i ja m'engoixo. I no sé que fer, perk això és un problema molt gran si vui tenir alguna mena de relació. Em costara molt parlar amb ells sense k magafi un atac. I per altra banda, aquí es complika la cosa. Un cop vaig anar amb la amiga a un lloc i un amic seu, li va demanar el meu telefon i parlavem cada dia, pel watsap. Moltíssim. I Crec que també m'agrada. K passa? Doncs que els dos nois aquests són millors amics, i akest segon noi, és l'ex de la germana de la meva millor amiga, i a i li cau fatal, perk li va fer molt mal a la seva germana i uff... No vol que parli amb ell i estic feta un liiioooo.... també hi ha una altre cosa, quan veig els noi k magraden, des de sempre, em posu molt vermella, i això es nota moltíssim, i no puc dissimular. Es extraordinari, em posu com un tomaket. Inclús quan només estic parlant del noi k magrada ja em posu vermella. I aleshores ells saben k magrada i clar, no es plan.... Uff sento akest textazo...
Moltíssimes gràcies.
InterPersonal

Hola Cherry!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns i explicar-nos la teva història!
Anem per parts. Pel que expliques quan ets a prop del noi que t'agrada et poses molt nerviosa i el teu cos començar a mostrar símptomes d'aquest nerviosisme: mal de panxa, et costa respirar, nus a la gola... Segurament, com més hi penses més nerviosa et poses. Has de saber que és normal que ens posem una mica nervioses quan veiem al noi que ens agrada, i segurament en el moment que iniciessis la conversa amb ell, aquests símptomes anirien disminuint. Per tal que puguis donar el pas, pots practicar alguns exercicis de respiració abans de fer-ho, per tal de baixar el nivell d'activació que tens quan el veus. Centra't en la teva respiració i veuràs com et vas tranquil·litzant.
El fet que et posis vermella quan veus els nois que t'agraden, no té cap conseqüència, provablement ells n'hi se n'adonin. Sovint som nosaltres més conscients que els altres, i si nosaltres no li donem importància, provoquem que la resta tampoc li doni. Així que tranquil·la.
Per últim, si t'agraden els dos nois, has de ser tu mateixa que decideixis per quin apostar. Pren-t'ho amb calma, primer els has de conèixer bé, no tinguis pressa, un cop els coneguis, notaràs quin dels dos és el que més t'agrada.
Esperem haver-te pogut ajudar!
Una abraçada i ja ens explicaràs com va evolucionant la teva història.
Una abraçada bonica!
Mariona Busto
www.consultajove.cat