Anormal
Hey! He descobert avui aquesta opció dins de la web així que provaré a veure què tal em va a mi:
Bé, en els meus 16 anys de vida m'he estat trobant davant de situacions realment dures, ho dic de veritat, no em refereixo a cosetes en plan "jooo el guapo de la meva classe em mola i ell a mi ni em miraaa" no. Fa poc va morir algú molt proper a mi, no seria tant difícil de superar si no fos perquè ha estat la sisena persona propera a mi a qui he vist morir. Sento que tinc mala sort, que la gent de la meva edat és imbècil, que no tinc confiança amb ningú i amb la família menys, i que tot i que tinc amics, mai he sigut del tot sincera amb ells, perquè no sóc capaç d'explicar-li a ningú les meves coses, i tot i que m'han portat un parell de cops al psicòleg mai m'ha servit de res, si algú no vol parlar, no parla. Com puc obrir-me més amb la gent? Es que realment ni sé si vull fer-ho... Però és lo normal, i m'agradaria sentir-me normal.
Gràcies.
InterPersonal

Hola Tikitiki!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per la confiança!
Primer de tot dir-te que ets ben normal. Amb tot el que has passat el més lògic és que estiguis en procés d'assimilar i "superar" aquest dol. Per tant, estigues ben tranquil·la perquè tot és normal. Som conscients que patir sis morts tan properes no és gens fàcil i que deus haver patit molt. La vida a vegades pot semblar-nos molt injusta.
Estàs passant per uns moments molt complicats i el més probable és que els teus amics, de la teva mateixa edat, estiguin vivint moments totalment diferents, no tan difícils com els teus. Per això et deu semblar que no encaixeu i no et veus capaç d'explicar les teves coses, és normal.
Nosaltres et recomanem que siguis tu mateixa, que facis un esforç, si et ve de gust, per parlar de les teves coses amb els teus amics o amigues, amb aquells que consideris que puguis tenir més confiança. Prova-ho, a veure què passa. Vés a poc a poc, amb el temps aniràs sentint-te més còmode. De totes maneres, si veus que tot el que t'ha passat t'està superant, sempre pots valorar l'opció de demanar ajuda professional per treballar-ho, tu decideixes quan i de quina manera.
Nosaltres estem aquí per totes les consultes que necessitis.
Una abraçada ben forta i molts ànims!
Mariona Busto
www.consultajove.cat