A matar...
Ajjjjjjjj! Realment, necessito ajuda URGENT.
Tinc un problema. Només tinc dotze anys, bé, el divuit d'abril en faig tretze, però...¡Ja tinc molts síntomes de la adolescència! O com a mínim, que ho semblen. Sempre, des de petita, m'ha semblat que sóc la ovella negra de la família,i ara ja m'ho estic prenent a la valenta. La veritat, no se si només es perquè estic gelosa, però realment no crec que sigui això, sento que els meus pares, sobretot ma mare, mimen moltísim més al meu germà petit. I sempre amb l'excusa de "té tres anys més"
- Sofia, endreça la teva habitació i la del teu germà! -
- Perquè jo i no ell?-
- Tens tres anys més -
Ehmmmm.... HOLAA????? SORRY???? Diria que no us he entès. No em deieu el mateix quan tenia vuit anys?????? Jdr, sepre sóc jo la que haig d'ajudar amb tot, i ¡a fotre`s! Vale, potser algú em contesta "Tenen raó, tens tres anys més" POS OC. No escric només perquè em contestin això, ni només per explicar això. SI no que em passo el dia cridant-me amb els meus pares.... HÒSTA, PERQUÈ JO?
Siusplau, una mica de suport psicològic, i a poder ser, algun consell per millorar.
Petons adolescents!
InterPersonal

Hola Sofi_sensu!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per la confiança!
A l'adolescència són típiques les discussions d'aquest tipus, discussions per coses que, en el fons, no tenen massa importància, però que poden aconseguir crear un ambient tens, de crits i de malestar.
És important que eviteu les comparacions entre tu i el teu germà. Tu ets tu i ell és ell. Et recomanem que parlis amb els teus pares, que els hi expliquis com et sents, sempre parleu des del respecte, amb paciència i tenint present en el cap que la finalitat de la conversa no és tornar a discutir, sinó que puguis exposar tranquil·lament com et sents. Si veus que la conversa porta cap a una nova discussió, pareu i repreneu la conversa en un altre moment. Conjuntament heu de trobar la manera de millorar aquest ambient de crits. Ells també estan aprenent com gestionar que tu t'estàs fent gran.
Esperem que amb aquests consells pugueu millorar la vostra relació. Segur que sí!
Una abraçada!
Mariona Busto
www.consultajove.cat