estic gorda? com puc apimarme?
hola!
tinc 14 anys i medeixo 1'65
a principis d'any pesava 47 quilos; estava prima més o menys. però amb 3 mesos ara peso 51 quilos, me engreixat molt i nose que fer, estic gorda? tinc les caderes i el cul molt ample i gros però la panxa plana i no tinc gens de pit.
com podria aprimarme sense haver de fer cap dieta gaire important?
Sara Bujalance

HOla! El teu pes està bé, estàs prima, no necessites aprimar! Si ho fessis podries tenir problemes seriosos de salut. Pensa que estàs en edat de creixement i això fa que pugis de pes. Puges perquè et fas més gran, no més grassa (a l'adolescència es duplica el tamany dels òrgans com el cor, els pulmons, etc.). El que has de fer és tenir paciència mentre el teu cos va creixent (també et sortirà pit, per exemple) i per assegurar-te un bon pes només cal que mengis equilibrat (tal i com marca la piràmide alimentària) i que facis esport al voltant de 3 cops a la setmana. A part d'aixo no cal que facis res més ni cap dieta en concret, simplement portar a terme uns hàbits alimentaris saludables. Molts petons!!