ting molta porr,,,
hola adolescents , Us volia fer una consulta tinc molta por perquè aquest any he canviat d'institut i no sol això he canviat de país i pues no se molt bé l'idioma i tal i el problema es que aquest any tornaré a canvia d'institut i tinc molta por de pati bullying , ja u he passat prou malament al insti que vaig ara no em va molt bé però al menys tinc uns quants amics tinc moltíssima por acaba sola , i pues quan mam fado o em fico molt nerviosa em marejo i no paro de plora necessito ajuda si us plau ajudeu me ...
m'encantà la vostra web,,,
InterPersonal

Hola bonica!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns!
Davant d'una situació de canvi on el què passarà és incert, és normal que sentim certa por o inseguretat. La por és natural. Tot just acabes de canviar d'institut i de país, i això no és gens fàcil, requereix el seu temps d'adaptació, i n'estem segures que ho estàs fent molt millor del que et penses.
Fixa't que en aquest institut has aconseguit fer alguns amics, això és fantàstic, enhorabona! Intenta estar tranquil·la i confia en tu i el teu potencial. Algunes vegades la por a que ens facin mal o a quedar-nos sols, no ens deixa relacionar-nos amb els altres com ens agradaria. De mica en mica aniràs millorant el domini de l'idioma i et sentiràs més segura a l'hora de relacionar-te amb els altres. Ja ho veuràs. També pot apuntar-te a alguna activitat fora de l’escola, és una manera de conèixer gent nova mentre t’ho passes bé i millores el domini de l’idioma.
Per últim, si a l'institut et tracten malament, no ho permetis, demana ajuda sense dubtar-ho, parla amb els teus pares o amb algun professor de confiança que pugui aturar la situació.
Una abraçada ben forta i molts ànims!
Mariona Busto
www.consultajove.cat