Com puc ajudar a una amiga que es vol morir?
Hola,
Tinc una amiga que se li va morir el seu pare fa dos anys. Aquesta setmana s'ha començat a tallar i jo estic molt preocupada, amés la seva mare i els seus germans no se n'han adonat. Diu que vol estar amb el seu pare. Que la seva autoestima està sota zero i que se sent gorda encara que està molt prima. Cada dia somriu però per dins està feta una merda. Arriba a casa i només fa que plorar. Diu que vol marxar i a mi no em fa cas. Què puc fer?
Gràcies.
InterPersonal

Bona tarda,
Sóc Carlota Portabella, psicòloga d'Interpersonal. Moltes gràcies per la teva consulta.
En primer lloc dir-te que la teva amiga té molta sort de tenir algú com tu al seu costat que es preocupa tant per ella.
L'única cosa que pots fer tal com està la situació, és parlar amb un adult que pugui ajudar-la a reconduir aquesta situació. Ella no està bé i necessita ajuda d'una persona adulta. Parla amb la seva mare i explica-li la situació, i si no tens contacte amb ella o prefereixes no fer-ho, parla amb algun professor de l'escola que ús conegui i que pugui ajudar-la. És molt important que ho facis, és l'única manera que tens de poder ajudar-la.
És possible que ella ara no vulgui que parlis amb ningú, però amb el temps segur que se'n adona que has fet el millor per ella i per ajudar-la, i que si no l'estimessis i volguessis el millor per ella no ho haguessis fet.
Molts ànims i aquí estem per qualsevol altre dubte que tinguis.
Una abraçada!
www.consulajove.cat