el meu futuur
Holaa,
estic preocupada,ara faig 4t eso i nose quin batxillerat agafar si vull ser psicologa, les mates no m'agraden i diuen que el cientific es molt dificil:( quin escull-ho?urgeeent!
InterPersonal

Bona tarda Andrea,
Sóc Carlota Portabella, psicòloga d'Interpersonal. Moltes gràcies per la teva consulta.
Primer de tot dir-te que és normal que et sentis així, quan hem de prendre aquestes decisions és normal que ens preocupem i ens sentim indecisos.
El millor que pots fer és parlar amb el teu tutor/a. Ell/a segur que et pot donar molts bons consells, ja que coneix més el funcionament i les sortides dels batxillerats, i et coneix millor a tu i el que t'agrada!
El nostre consell seria, en primer lloc, tranquil·litat. Aquestes decisions, encara que de vegades costi s'han de prendre amb calma, sense preocupacions i sense pressa.
Respon-te les següents preguntes: Tens clar que vols fer psicologia? Per fer psicologia has de fer si o si el batxillerat científic? Que és el que et preocupa? Les matemàtiques? Alguna cosa més? Un cop hagis respòs això, valora si val més la pena fer aquests dos anys de científic i buscar algun tipus d'ajuda amb les matèries que més et costin per fer psicologia, o si pel contrari, no tens tan clar que vulguis fer psicologia i pots escollir un altre batxillerat que també t'agradi i t'ofereixi altres sortides interessants!
En definitiva! La resposta només la tens tu. Parla amb els teus professors, que t'aconsellin i pensa en totes aquestes preguntes i aquestes pors que tens a veure com les pots solucionar. El que si que et diré és que confiïs en tu, que prenguis la decisió que prenguis segur que serà encertada. Amb esforç i constància aconseguiràs tot allò que et proposis!
Molts ànims!
www.consultajove.cat