CANVI D'IMATGE
Hola!
Soc una noia de 16 anys que m'agradaria fer un canvi d'imatge, tan tper dintre com per fora, i no sé per on pic començar...
A veure de caràcter sóv molt introvertida, tímida i em costa xerrar amb els altres. Em penso 1000 vegades abans de parlar amb algú que no li tinc gaire confiança bàsicament per la por del que pugui pensar. Tinc un grup d'amics que és força gran (12) i nose ben bé perquè però ara fa bastant tmps que estic més callada del normal, i moltes vegades quan parlo ni em senten. Sincerament m'agradaria ser una mica més extrovertida.
Per fora sóc alta, no estic gorda ni molt menys, però si que m'agradariaestar més forta (ara vaig al gimnàs gairebé cada cap de semana) llavors tinc els ulls verd-marrons, peròtinc unes "ojeras" que no m'agraden gens. Després el cabell m'agradaria tenir-lo més ben cuidat i potser una mica més llarg (és marró i ondulat, bufat) i de les ungles sobretot me les mossego MOLT i ara també les pells del voltant, estan completament destrossades...
I a les cames tinc estries i de cara a l'estiu m'agradaria treure-me-les. Merci! :*
InterPersonal

Bona tarda guapa,
Sóc Carlota portabella, psicòloga d'Interpersonal. Moltes gràcies per la teva consulta.
A veure, anem per passos! Dius que vols fer molts canvis, i això està molt bé sempre que no t'obsessionis i els facis a poc a poc i tenint clar que ho fas perquè tu vols, i perquè et sents bé fen-t'ho! Però a poc a poc.
Pel que fa a la timidesa has de pensar que no és una cosa que puguis canviar d'un dia per l'altre. Has d'anar marcant petits canvis i posar-los en pràctica dia a dia. Et proposo una cosa: pensa un petit repte cada setmana (que sigui ben petit, no vulguis córrer) i durant aquella setmana posa'l en pràctica en algun moment del dia.
Pel que fa al físic ja estàs fent moltes coses, anar al gimnàs és una bona manera de posar-se en forma, i és molt saludable per sentir-nos bé amb nosaltres tant per dins com per fora! Pots pensar també en algun esport o alguna activitat que t'ajudi a posar-te en forma i que t'ho passis bé! ! Així pots barrejar l'esport amb estar amb gent i divertir-te!!
Pel que fa a la resta de coses que comentes només fa falta que et proposis petits rituals que t'ajudin a millorar, pots anar a la perruqueria i que et donin algun consell per cuidar el cabell, com comprar-te una bona màscara i un cop a la setmana posar-la per sanejar-lo una mica! Ells segur que et saben donar bons consells!
El fet de mossegar-se les ungles és un vici que no sempre és fàcil de treure's, però si en tens ganes i t'ho planteges segur que ho aconsegueixes sense problema! Pots utilitzar algun truc, com pintar-te les ungles, o posar-te algun esmalt amb algun sabor especial que quan vagis a mossegar-les recordis que no has de fer-ho...
Pensa en totes les coses que has comentat i fes el mateix que hem fet amb les altres coses, vés marcat petites coses que pots fer per millorar cada una d'elles. Però sobretot, i com hem dit al principi, a poc a poc, no fent d'això una obsessió, ja que quan ens obsessionem més del compte ens bloquegem, ho passem malament i després tot costa més i es fa amb menys ganes i persistència. Segur que tal com estàs ara ets preciosa! Per dins i per fora!!
Molts ànims!
www.consultajove.cat