Ajuda, es important, si us plau !
Bones, necessito ajuda, necessito consells. Medeixo 1,66 i peso 60 kg, hem veig gorda i no hem sento bé amb mi mateixa, les meves amigues hem diuen que estic bé i que no estic gorda, però jo no hem veig així, al contrari no m'agrado gens, veig a altres lo primes que estan o el pes que tenen i hem desanimo molt, he parlat amb els meus pares i ells hem diuen que estic bé i que no estic gorda però a vegades fan algun comentari en plan broma que estic mes gordeta i a mi això m'afecta i m'afecta bastant, a més no hem deixen fer dieta i son molt estrictes amb mi, no hem deixen fer esport per por a que hem lesioni o simplement perquè creuen que sóc incapaç de practicar-ne algun. He intentat deixar de menjar, menjar poquet o fins i tot no menjar però no m'ajuda gens, al contrari, pateixo molt, ja que el meu cos demana i jo no li dono, llavors hem fa molt mal i hem noto molt fluixa.
Una abraçada i gracies.
Sara Bujalance

Hola! El teu pes està bé, no necessites aprimar res! Si els pares t'han fet algun comentari ho han fet de broma, ni molt menys ho han fet per a que creguis que estàs grassa, així que el millor que pots fer per sentir-te bé és parlar amb els teus pares i explicar-los que les bromes que et van fer t'han fet mal, segur que t'aclariran que no et sobra res de pes. I si vols fer algun esport, parla amb ells a veure si et deixen fer algun, segur que et veuen capaç de fer l'esport que vulguis, la clau per fer bé un esport és que t'agradi i t'ho passi bé. I per una altra banda, la millor manera d'assegurar-nos un bon pes i un bon cos és menjar de tot, variat, equilibrat (com marca la piràmide alimentària), i fer esport habitualment. Deixar de menjar, a més de que és dolent per a la salut i es passa malament, a mig/llarg termini fa engreixar perquè el cos "s'espanta" de passar gana i aprèn a engreixar per tal de fer més reserves d'energia davant de l'escassetat d'aliment. Molts petons!!