Enamorada
Hola Elena, hem dic Alexandra i m'agrada un noi que es 3 anys més gran que jo i va al meu institut, jo he començat a fixar-me en ell perquè s'assemblava a un famós que de fet és el meu ídol, però amb el pas del temps m'ha començat a agradar per com es ell, i cada vegada hem fixava més en ell, llavors es quan hem va començar a agradar i m'he acabat enamorant, ell no hem coneix, per mi que no sap ni com hem dic, el problema es que estic molt enamorada d'ell i és allò que dius "el vui, el desitjo" i he pensat parlar amb ell o fer algo perquè es fixes en mi, però tinc molta por, perquè no hem coneix i per a ell poder sóc com una desconeguda, i tinc por a sofrir jo però sobretot a que ell es senti incomodo i després hem vulgui evitar, a més sóc una noia molt tímida que no sol parlar amb els nois i sóc molt sensible, es molt fàcil que hem facin sentir malament i hem baixin la moral. Que faig ? Hem podries donar algun consell ? Moltes gracies.
InterPersonal

Hola Alexandra,
Moltes gràcies per escriure'ns. Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal.
Primer de tot dir-te que hem d'evitar confondre l'atracció o la curiositat amb l'enamorament. Quan hi ha una persona que ens agrada molt, ens pot causar atracció, curiositat, fins i tot que ompli gairebé tots els nostres pensaments.... però no serà enamorament. Per tal que hi hagi un enamorament és necessari que us conegueu, que sàpigues com és, què li agrada, quins són els seus desitjos o els seus somnis, és molt més que l'atracció física.
Pel què veig, tu ja estàs intentant apropar-te a ell, oi? Doncs fantàstic! Cada cop que t'hi aproximis una mica, serà un nou moment per valorar si et continua agradant o no (no et descuidis de fer aquest pas!).
Què pots fer per acostar-te a ell? Doncs mirar si teniu algun conegut en comú que pugui fer de pont, agregar-lo a alguna xarxa social i començar a parlar virtualment, o sempre pots presentar-te directament (Segur que això no ho oblida!). És important que tingueu contacte, perquè així podràs veure si l'ideal que t'havies fet d'ell es compleix o no, d'acord?
Una abraçada!!
www.consultajove.cat