ballet II jejeje...
Hola Mariona, gracies per respondre l'ultim cop, sóc la noia del ballet, no se si em recordes. En fi, els hi he comentat als meus pares lo del ballet i la nova escola, pero diuen que no pot ser, que volen que estudi, cosa que ja els hi he dit que es pot intercalar perfectament amb el ballet, pero tinc la sensació de que no m'escolten. A casa meva sempre hi ha tensió, mai hi ha un moment tranquil. La meva germana de 15 anys s'autolesionava, sempre enfada als meus pares i sempre han d'estar vigilant perque aixo no es repeteixi. Nomes estan pendents d'ella, el que m'enfada una mica, ja que jo tambe tinc problemes. Al comentarli a la meva mare, s'hem ha posat a cridar (estava una mica nerviosa, ja que havia discutit amb la meva germana), diu que no l'entenc i que ella tambe ho passa malament. Estic siguent egoista? Vull que el meu futur sigui com ballarina, pero no vull posar pitjor als meus pares. Lluito pel que vull o em quedo com estic pel bé de la familia? Gracies i petonats! :p
P.D: perdo si os donc molta feina.
InterPersonal

Hola Anna!
Sí que me'n recordo, i tant! :) Gràcies a tu per consultar-nos!
La veritat és que potser no vas trobar el moment més adequat per plantejar-li a la teva mare els teus projectes i inquietuds, expliques que tot just acabava de discutir amb la teva germana. Si recordes, et vàrem recomanar que busquessis un moment de tranquil·litat, de manera que quan parlessis amb ella estigués més receptiva a escoltar-te. Pots tornar a provar de comentar-li en un moment que vegis que la cosa està més tranquil·la, què et sembla? Et recomanem que no perdis els papers, que escoltis les seves raons i exposis les teves amb convicció i calma.
Si veus que de forma verbal és més complicat, sigui pel que sigui, pots provar d'escriure-li una carta. Explica-li com et sents, sense culpabilitzar a ningú, explica-li les teves aspiracions, com podries compatibilitzar els estudis amb la dansa, sense que la dansa afectés el teu rendiment escolar. Dedica-li temps a escriure la carta, repassa-la, i quan vegis que ja està llesta dóna-li. Intenta fer-ho en un moment on ella estigui tranquil·la i la pugui llegir amb la calma que es mereix.
Esperem que d'aquesta manera puguis ser més a prop del teu somni!
Una abraçada ben forta Anna!
Mariona Busto
www.consultajove.cat