No sé què fer...
Hola adolescents!
Tinc 17 anys i ja fa un temps, des que vaig començar el curs, que em sento sola, i estic sola. Les meves amigues queden amb altre gent o queden entre elles per estudiar o, simplement, per passar l'estona, sense dir-m'ho a mi i em fa sentir malament. Vaig demanar ajuda a un especialista però només hi vaig cada 15 dies. El cas és que sé que em queda poc per acabar el curs i, després anar a la universitat on coneixeré nous amics però no vull passar-me tot el dia trista. Intento distreure'm amb els estudis però no funciona. Què faig? Perquè això m'està fent plantejar que potser sóc jo, que sóc rara i no volen estar amb mi.
Petons!
InterPersonal

Hola Nina!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga d'Interpersonal.
Primer de tot, moltes gràcies per la confiança per explicar-nos com et sents. Dir-te que no ets rara, a vegades podem tenir la sensació de que estem sols i podem sentir soledat, però si ens hi fixem, tenim un munt de gent disposada a estar al nostre costat. Creiem que el que has fet és molt correcte: demanar ajuda a un especialista i intentar distreure't amb altres coses com els estudis.
Nosaltres et proposem que facis una llista d'aquelles coses que t'agrada fer: ballar, pintar, llegir, fer escalada, jugar a futbol... el que sigui. Quan ho tinguis busca a on pots realitzar aquestes activitats. N'hi ha moltíssimes i per a tots els gustos. Apunta-t'hi sense por! És una oportunitat perfecta per conèixer gent amb els que compartir moments agradables mentre t'ho passes bé.
Una abraçada i molt ànims Nina!
Mariona Busto
www.consultajove.cat