Futur
Necessito ajuda, nose que fer en un futur, estic ja a 4t d'ESO i no tinc clar que vull fer despres, se que vull anar a batxillerat per despres fer una carrera pero no tinc clar que estudiar, li he estat donant voltes a tots els batxillerat i, tinc mes o menys clar que vull fe el social, perque no em veig amb cor de fer biologia, fisica i quimica... no m'agraden aquestes coses, aixi que segurament fare el social. Pero nose quines optatives ni res d'aixo, ara mateix estic pensant estudiar egiptologia, ja que m'encanta Egipte, pero cada dia dic alguna cosa diferent, fa un temps que vaig dir que volia fer criminologia, ja que també m'agradaria o també fer algu de comptabilitat. Pero no tinc res clar. Que em recomaneu que faci? Com puc saber que em va més? I despres també començo a pensar que si no m'agrada que? u deixo tot?
tinc un embolic molt gran.
Espero que la vostra resposta m'ajudi, ja se que ho he de decidir jo, pero si em podeu donar una idea de com decidir-me us ho agrairia molt.
Moltes gracies per ajudar-me!!!!!!!!!!!!!
InterPersonal

Bon dia,
Sóc Carlota Portabella, psicòloga d'Interpersonal. Moltes gràcies per la teva consulta.
Entenem com et sents, en aquests moments en els quals hem de prendre tantes decisions és normal sentir-se bloquejat i que ens entrin tants dubtes com t'estan entrant a tu. Anem per passos:
Primer de tot et recomanem que això ho parlis amb el teu tutor o amb algun professor amb el qual tinguis confiança i et conegui bé. Ells segur que et poden donar molts bons consells i coneixen millor que nosaltres com funciona tot el sistema educatiu i el que implica escollir un recorregut o un altre.
Primer de tot dius que el batxillerat que vols fer és el social, és el que t'agrada pel que fa a les assignatures i és un batxillerat que t'obre portes a poder fer moltes de les carreres que després et planteges que vols fer (i si no recordo malament, pregunta als teus professors, si després volguessis fer una carrera que s'accedeix des d'un altre batxillerat sempre et pots presentar a les assignatures específiques d'aquell batxillerat a la selectivitat), per tant, calma. La decisió que havies de prendre més precipitadament ja la tens presa. Ara tens dos anys per prendre la següent decisió, quina carrera escollir? Aquesta decisió no l'has de prendre ara, tingues paciència, llegeix informació de totes les carreres i vés decidint a poc a poc, fins a segon de batxillerat tens temps per anar recopilant informació, després ja prendràs una decisió.
En cas d'equivocar-se? Moltíssima gent escull una carrera que després no resulta ser el que ells pensaven o el que ells volien fer. No passa res, mai és tard per rectificar i escollir un altre camí. L'important és no atabalar-se, prendre's les coses amb calma i a poc a poc anar trobant el camí que ens fa feliç, i moltes vegades això no ho sabem fins que no ho estem fent, per tant. No corris, no et preocupis... pas a pas!
Molts ànims!
www.consultajove.cat