MOLT URGENT SIUSPLAU.
Hola!El meu problema és que tinc 14 anys i mai m'he liat amb ningú.Ja sé que rebreu molts consultoris sobre aquest tema, ja ho he vist. I sé que direu la mateixa resposta de sempre: No hi ha edat per liarte amb algú, és quan tu estiguis preparat!I que potser penseu que és una exageració això de dir que és un problema urgent, però... és molt més que això. Aquest tema em comença a acomplexar, perquè penso que no sóc lo suficientment atractiva com per què algú es fixi amb mi, em veig grassa... I sobretot m'avergonyeix, perquè a aquesta edat tothom té els seus lios o tonteja amb tios i jo sóc la única que no. Em sento malament, acomplexada. No sé que tinc o què no tinc perquè no m'hagi liat amb ningú, no ho entenc. Tampoc em veig tan horrible sincerament, però aquest fet em fa començar-m'ho a plantejar i a acomplexar-me i tenir problemes alimentaris... Em considero una persona bastant sociable i oberta, però tampoc sóc molt llençada, més que res espero que algú vingui a per mi, com totes les meves amigues, a les que sense fer elles res, els hi cauen els tios del cel... Espero que em pogueu donar un bon consell, perquè això em preocupa, i molt, enserio. Mil gràcies<3
InterPersonal

Bon dia,
Sóc Carlota Portabella, psicòloga d'Interpersonal. Primer de tot, moltíssimes gràcies per la teva consulta.
Entenem que sigui un tema que et preocupa, i que no vulguis, com dius, "la típica resposta de: no hi ha edat per liar-se amb algú", però tot i així, has de ser conscient que això és així, i sinó, parla amb gent més gran. Amb gent molt diferent, alts, baixos, grassos, prims, rosses, morenes, veuràs que cada persona va iniciar-se en una edat molt diferent i això va ser degut a diversos motius (no sempre relacionats amb el físic).
Sovint relacionem, com tu dius a la teva consulta, el liar-se tard amb ser més "lletja", més "grassa", etc. i moltes vegades no té absolutament res a veure amb això. Hi ha algun noi que t'agrada? No ens ho comentes en la teva consulta i aquest seria el punt principal per poder començar a pensar en com apropar-te a ell. No pots esperar que et caiguin nois del cel, perquè no sempre els que caiguin seran nois que t'agradaran i amb qui tu estaràs disposada a fer un pas més. El que has de fer és tenir paciència fins a trobar un noi que t'agrada, i després ja vindrà la resta.
Pel que fa al tema dels problemes alimentaria que comentes en la teva consulta, això ens preocupa molt, parla amb algun adult que t'ajudi a frenar aquesta situació, i sinó, escriu al consultori d'alimentació i segur que ells et poden donar bons consells. El que has de tenir clar és que aquesta no és la solució.
El millor és aprendre a estimar-se a un mateix, sentir-se segur, i llavors, ho transmetem a la gent! tingues paciència, troba un noi que t'agrada i després apropat a ell. Ja veuràs que tot anirà genial!
Molts ànims!
www.consultajove.cat