EGO per terra :(
Doncs resulta que fa poc vaig començar a pensar en la meva vida, i que amb els meus amics sempre fem broma de que soc idiota... que soc el burro del grup... etc... i no soc capaç de dir que jo no se si soc aixi, que no se com soc i per aixo demano ajuda, per que em digueu que puc fer per que em pugi l'EGO o algu... :/
InterPersonal

Bon dia Pau,
Sóc Carlota Portabella, psicòloga d'Interpersonal, moltes gràcies per escriure'ns!
Entenem que no ho deus estar passant gens bé. L'autoestima és una part fonamental del nostre benestar i algunes vegades, especialment a l'adolescència, ens fa la "punyeta" i no ens deixa estar del tot bé. Una de les primeres coses que podries fer és parlar amb els teus amics, i dir-los que no t'agrada que et facin aquestes bromes, tot i que saps que són bromes, de vegades t'afecten més del que ells s'imaginen.
Millorar l'autoestima requereix el seu temps i hem d'aprendre a mantenir-la. Et proposarem dos exercicis:
- Un cop per setmana posa't davant del mirall i no marxis fins que trobis alguna cosa que t'agradi del teu cos (no val repetir!), ja sigui el cabell, el braç, la piga o una ungla! És important que de mica en mica vagis veient parts positives del teu cos.
- Dos cops per setmana (diferents dels altres) has de pensar en una cosa positiva de la teva personalitat, i tal com hem dit en el primer exercici, no val repetir!!
Veuràs com de mica en mica t'aniràs sentint millor! i aniràs construint una llista de com ets, tant fisicament com personalment.
Molts ànims!
www.consultajove.cat