transtorn Alimentari?
Hola,
El que em pasa es que tinc una amiga que no menja pràcticament res, i jo a vegades em pregunto si pot consistir en algun tipus de transtorn alimentari. Com ho paròdia esbrinar? I com podria fer per que menji mes habitualment??
Gràcies
Sara Bujalance

Hola! Qual algú té un trastorn alimentaris, a més de menjar menys o diferent, i potser també baixar de pes, el que veurem és que es mostra preocupat/da pel cos i el pes, sovint diu que es veu gras/sa, el seu estat d'ànim canvia, es mostra trist i a vegades irritable, s'aïlla socialment...I és possible que quan li preguntem què li passa, s'enfadi o faci veure que no passa res. Si tenim la sospita de que un amic/ga està patint un trastorn de la conducta alimentària el que hauriem de fer és parlar amb ell/a i explicar-li la nostra preocupació per ell/a i animar-lo a que demani ajuda als pares, ja que si té un trastorn nosaltres no el podrem curar, ni fer-lo menjar, sinó que són els pares els que ha dur-lo al metge per a que aquest li doni el tractament que necessita. De fet, si el nostre amic/ga no parla amb els seus pares, per tal de protegir la seva salut serà necessari que parlem nosaltres directament amb els seus pares o professors, fins i tot encara que ell/a no vulgui que ho fem. Si ho fem, al principi s'enfadarà, però després ho entendrà i ens ho agrairà. MOlts petons!!