Relació
Hola, soc una noia de 16 anys i la meva parella te 6 anys mes que jo. M’agradaria explicar-ho als meus pares i presentar-se’ls però tinc por, por de que per el fet que sigui sis anys mes gran que jo el reemplacin i m’obliguin a deixar-ho amb ell. Porto 3 mesos amb ell, els meus pares saben que tinc noví però el que no saben es que hem treu tanta edat. També tinc por per que el puguin denunciar per estar amb una menor d’edat o que per ser mes gran no vulguin que estigui amb ell... Jo soc feliç amb ell i crec que no tenen dret a denunciar si no estic obligada a estar amb ell. També es veritat que amb els meus pares mai he tingut certa confiança per explicar-li els meus amors i desamors i per tant hem fa mes “corte” parlar d’aquestos temes amb ells... Que faig? Els hi dic? Com? Moltes gracies! Petons!
InterPersonal

Hola Carla!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per la confiança!
És cert que hi ha una diferència d'edat considerable, que per l'edat que tu tens pot cridar més l'atenció, ja que amb el temps aquesta diferència deixa de notar-se tant, i a més legalment tu encara ets menor d'edat. Normalment els pares es preocupen perquè volen el millor pels seus fills, no volen que patim ni que ningú s'aprofiti de nosaltres.
Si tu els hi vols explicar, fes-ho, segurament et sentiràs millor. Sabem que aquestes coses fan "corte", però recorda que ells també han sigut adolescents. Troba un moment de tranquil·litat, on no hi hagi interrupcions, i amb calma els hi expliques allò que tu vulguis que sàpiguen. Parla dels teus sentiments cap a ell i els d'ell cap a tu, fes-los saber que no et sents forçada ni obligada a fer res que tu no vulguis (això ha de ser sempre així, tingueu l'edat que tingueu). Si el volen conèixer, perfecte, segurament quedaran més tranquils.
Esperem haver-te ajudat!
Una abraçada Carla!
Mariona Busto
www.consultajove.cat