Autoestima o alguna cosa més?
Hola adolescents,
el problema que tinc (si es pot dir que és un problema...) és que sóc una mica antisocial. No és que no vulgui fer amics, el contrari. M'agradaria poder fer nous amics, relacionar-me, i tenir altres cercles d'amistats. Aquest últim any ho he aconseguit una mica, ja que anys anterior només em relacionava amb dues persones. Ara ja em relaciono amb més.
El cas és que m'agradaria apuntar-me a voley (m'encanta aquest esport i tinc l'esperança de fer noves amistats), però tinc un problema. A primària vaig petir bullying (durant poc temps, però suposo que va afectar-me massa) i tinc por que les noies de l'equip em tractin com van tractar-me, que siguin les típiques ties que fan la vida impossible a les altres noies perquè creuen que són inferiors...
m'encantaria poder formar part d'un equip de voley, però per la inseguretat de si em tocaran unes companyes desagradables o no, no els hi he comentat als meus pares. No sé si tot això és per falta d'autoestima o què és, però no sé què fer. El voley costa diners i si després no em sento a gust, els meus pares hauran de pagar durant un any perquè jo ho passi malament.
No sé si m'he explicat bé. Suposo que resumint seria: vull ser més sociable però tinc por a relacionar-me amb gent nova per no trobar-me amb fets del passat.
Què faig? Quin consell podríeu donar-me?
Gràcies, i sento molestar.
InterPersonal

Hola Tuxi! Sócl'Eli Aulet. Psicòloga d'Interpersonal.
Entenc que et puguis plantejar aquestes preguntes relacionatamb l'episòdi de bullying que vas patir. El que et recomanaria és que intentis potser fer un aprenentatge positiu d'aquella situació que et sigui útil per encarar noves situacions. Per exemple, pots decidir que per provar ningú perd res. Tot al contrari! i llavors que si has estat capaç de sortir d'una situació així, tornaràs a ser-ne capaç.
Pensa què et va ajudar a sortir de la sitaució de bullying i què feies tu per protegir-te. Tot el que responguis parla dels teus recursos.
Segurament t'ha quedat una sensació de pensar que no pots confiar en els altres. o que a vegades el món és una mica amenaçant. Però això no és així!! El món és moltes més coses i també hi ha gent molt maca amb qui compartir.
Dóna't noves oportunitats. Protegir-se és important però no ho és quan ens quedem tancats a una gàbia. Allibera't i descobreix la gent maca que hi ha aprop teu i la que pots conèixer de nou!
No ho dubtis! EL volley t'aportarà una nova i bona oportunitat! Depèn de tu!
Endavant!
Eli Aulet www.interpersonal.cat