molt sobrepes
hola m'agradaria que m'ajudessiu:
Medeixo uns 1,50cm y peso 87 kg
se q es molt y tambe se q tinc sobrepes a mi m'encantaria se una noia amb una altura y un pes normal(tinc 13 anys y a l'octubre faig 14)(fa dos mesos em va vindre la regla)
els meus pares no m'ajuden molt a baixar de pes la veritat.y no tinc ni colesterol ni diabetis ni ningun tipus d'alergia.
faig esport 2 dies a la setmana(hip hop 1.30h)tambe cal aclarir que no puc parar de comprar-me coses(de menjar es clar)
no tinc amigues i no trec gaire bones notes.
en fi que m'agradaria q em fesssis algun tipus de dieta o alguna planificacio per poder baixar de pes.
gracies.
Sara Bujalance

Hola Silviamg_2001! No cal que facis cap dieta en concret, el que és important és que portis a terme uns hàbits alimentaris saludables en el dia a dia, tal i com marca la piràmide alimentària, aquí la tens:
També és molt important que combinis una alimentació saludable amb la pràctica d'esport, com ja fas. També és necessari que parlis amb els pares sobre la teva preocupació pel pes, ja que si vols mantenir una alimentació saludable és important que ells també s'impliquin. Explica'ls com et sents, la necessitat de comprar menjar i demana'ls que et portin al metge per tal de que faci un seguiment del teu pes. Sé que a vegades és difícil entendre's amb els pares, però el que és segur és que t'estimen i et volen ajudar, així que dóna'ls l'oportunitat d'ajudar-te i parla amb ells sobre com et sents. I molt molt important, no deixis que el tema pes influeixi sobre la teva autoestima. Recorda que totes les persones, tinguin el físic que tinguin, tenen dret a sentir-se bé, a ser felices, a ser valorades i a ser respectades. Creu-te mereixedora de valor i afecte i això farà que els altres et vegin així també. Així que la millor manera per a que els altres et valorin és valorar-te a tu mateixa. Molts petons!!