Estic molt prima?
Hola, una coseta abans de dir res, vaig cumplir 13 anys al gener...
Buenu, doncs tothom em diu que sóc un fideu, d'alçada faig 1'55 i de pes 38 Kg... el meu metge diu que estic bé, osigui, forta i sana d'ossos i de defenses i de "grasa" però que tinc que engordar, que mengi més, i jo sóc, i em considero una gulafre, menjo molt, tothom que em veu menjant, em diuen -Però tu on deixes el menjar? Menjes massa, però no engordes!- I la meva consulta seria, com puc engordar, jo menjo sa, 5 menjars al dia, fruita, verdura... tot, i les "xuxes" mai m'han cridat l'atenció, es a dir, estic molt sana i sóc una gulafre total, i jo vui engordar, per poder deixar "abandonats" els insults de fideu i tot això, vui poder comprar-me la roba de la meva talla, no tenir que comprar de 14-15 per culpa de que estigui molt prima però els pits crescuts, (jo crec que el que menjo va directament als pits xd)
Espero haberme explicat bé, i que m'ajudis.
Gracies!!!
Sara Bujalance

Hola AmigaLola! La millor manera de mantenir un bon pes i assegurar-te una bona salut i un bon creixement és menjar de tot, variat, equilibrat (com diu la piràmide alimentària), suficient (sense quedar-te amb gana) i repartit en 5 àpats, com ja fas. Pensa que hi ha persones que són primes de forma genètica, com podria ser el teu cas, i els costa engreixar tot i menjar bastant. Per això és tan importatn acceptar-nos tal i com som per sentir-nos bé amb nosaltres mateixos. Així que continua menjant bé i no cal que et forcis a menjar "xuxes" si no et vénen de gust. A més, abusar d'aquest tipus d'aliments no és convenient perquè et podries trobar que tot i menjar "xuxes" no engreixes i, en canvi, et pot pujar el colesterol, o el sucre, etc. Per aquest motiu és important menjar xuxes, bolleria, etc. de forma moderada, tant si estem prims com si no. I per últim, tingues paciència, encara tens molts anys per davant per créixer. Ja veuràs com a mida que et vagis fent gran, i tot i potser no engreixar, el teu cos anirà prenent formes més adultes i et veuràs millor. Molts petons!!