Enamorada
Hola, tinc 2 problemes: 1)fa un any que m'agrada molt un noi de classe. de vegades penso que també li agrado perque em mira molt i perque es super mono, però llavors d'un dia per l'altre es posa super borde i em diu coses que em destrossen. M'intento distanciar a vegades, pero llavors o ve ell o ens posen junts en algun treball o algo. M'agrada molt, m'hauria de llençar?
2)aquest noi em sembla guapissim pero totes les meves amigues diuen que no ho es. M'es igual lo que diguin, pero una en particular es d'aquelles tipiques escalfabraguetes i li tira molt la canya a aquest noi. Li he provat de dir de broma que pari, pero ella pensa que el que fa es normal. Em cau molt be la nena i no la vull perdre com a amiga, que li puc dir?
InterPersonal

Hola Martineta99!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns!
Anem per parts. Nosaltres no et podem dir si t'has de llençar o no, això és decisió teva, però et podem recomanar que abans de fer-ho us conegueu una mica millor. Segons expliques hi ha dies que es posa "borde" amb tu i et diu coses que et destrossen, això no hauria de ser així. Tots podem tenir un mal dia i estar més "secs" que de costum, però t'ha de respectar i no et pot ofendre ni fer-te sentir malament. Així que, coneixeu-vos, feu coses junts, i no vulguis corre, de mica en mica aniràs veient si val la pena llençar-se o no.
Referent a les teves amigues, el més important és que t'agradi a tu, ja no només físicament sinó també el seu caràcter, la seva manera de tractar a la gent, la seva intel·ligència, etc. hi ha moltes coses que ens poden agradar i enamorar d'una persona. Així que tranquil·la, com dèiem, el més important és que t'agradi a tu! ;)
Pel que fa a la noia que li "tira la canya", ella sap que a tu t'agrada aquest noi? Si ho sap el que pots fer és parlar amb ella, sense faltar el respecte a ningú, i comentar-li com et sents, sense enfadar-vos, simplement explica-li el que et fa sentir quan veus que "tonteja" amb el noi que t'agrada. Sabem que a vegades costa parlar d'aquestes coses amb les amigues, però si ho fas des del respecte, segurament entengui com et sents i canvii el seu comportament amb ell.
Esperem haver-te ajudat!
Una abraçada Martineta!
Mariona Busto
www.consultajove.cat