AJUDA! Una amiga ha intentat suicidarse!
Hola, esque tinc una amiga que fa ja uns mesos que esta molt malament. Va comensar tallantse i coses d'aquestes. Els seus pares la van pillar i la van portar al metge i al cicoleg, alli li van fer testos i te baixa autoestima, depressio abundant, nse que de " que te vergonya a relacionarse socialment" i moltes coses mes. Fa poc va intentar suicidarse i clar jo ja no se que fer!!! Ademes esq nomes te 12 anys😭. Sempre le intentat animar pero esque mai aconsegueixo res. Es va apuntar a atletisme per oblidatse de tot i va i alli sen riuen de ella esque estic desesperada ja no se que dirli, i per molt que la intenti animar no aconsegueixo res😭 siusplau em podrieu dir alguna manera per ajudarla i que torni a ser la nena riallera que sempre a sigut? Gracies.
InterPersonal

Hola!
Quina sort que té de tenir una amiga com tu!!
Per ajudar-la és important que l'escoltis, que ella sàpiga que pot comptar amb tu. No cal intentar sempre animar-la! Has d'intentar portar un equilibri entre escoltar-la, consolar-la i dir-li les coses positives que té, fer-li saber perquè ets amiga seva (i cal que siguis sincera).
Proposa-li un pacte: quan us trobeu podeu repartir el temps que passareu parlant de tu i d'ella. I que podeu parlar de coses que us preocupin però també de coses que us agradaria fer. Així també podeu preparar sortides juntes!!
Per altra banda, també et recomano que si veus algun comportament estrany, o es torna a tallar o et diu que pensa en suïcidar-se, has de ser valenta i dir-ho al vostre tutor o als seus pares. Tu sola no et pots fer càrrec de la situació, no és responsabilitat teva, d'acord?
Una abraçada bonica!
Laia Sala
www.consultajove.cat