Marginació Social / Suïcidi
Bon dia:
Escrivia al consultori d'Adolescents.cat perquè voldria ajuda sobre un problema molt greu que tinc:
No tinc amics. Tinc 16 anys. En el pati del col·legi estic sempre sol. No se que fer. Al col·legi sempre estic marginat perque no se amb qui estar. Soc molt vergonyós i sempre tinc problemes a l'hora fer amics. Quan no estic al col·legi, sempre estic a casa sol. No tinc germans i els meus pares no es porten bé uns dels altres. Sempre estan discutint i hi han problemes freqüentment.
En soc conscient de que la meva vida dona pena. Moltíssimes vegades he pensat en suïcidar-me. Tirant-me pel balcó, ofegar-me amb el coixí, clavar-me un ganivet...
No tinc a ningú amb qui està. He mirat per Internet sobre el suïcidi voluntari a Espanya. M'agradaria fer-ho perquè la meva vida dona pena.
Em podríeu donar algun Consell?
Us ho agraeixo molt, de veritat.
InterPersonal

Hola bonic,
Llegint la teva consulta tinc la sensació que estàs patint molt. Sovint, algun aspecte de la nostra vida no acaba de funcionar i va tenyint tota la resta, fent que no disfrutem dels petits plaers.
Pel que ens expliques, és possible que la teva timidesa et dificulti relacionar-te amb els teus companys de classe, de manera que per evitar un possible rebuig, t'aïllis. Però aquest comportament no t'ajuda, oi?
Et proposo que canviis tu el comportament. Com? Doncs amb dos experiments:
- Demana ajuda al teu tutor/a. Pots demanar-li fer alguna activitat en grup que et permeti relacionar-te amb els teus companys de classe. O parelles per fer treballs....
- Has d'elaborar una llista de preferències. És a dir, has de descobrir quina és la sèrie de TV que agrada més a cadascú dels teus companys, la seva afició preferida i algun altre aspecte que t'interessi (el color més odiat, el menjar preferit, el llibre que llegeixen, el seu somni....).
No cal que ho preguntis a tothom, però sí que estaria bé que aconseguissis omplir la llista un 75%.
I després d'aquests dos experiments en tornem a parlar, et sembla?
Per altra banda també m'expliques que a casa hi ha moltes baralles. Segurament a tu no et tocaria presenciar-les, per tant, quan vegis que els teus pares s'estan començant a discutir, els talles i els hi dius: "Jo no vull veure com us discutiu" i te'n vas. Veuràs com mica en mica canviaran la manera de discutir.
Sovint les coses només canvien quan nosaltres comencem a canviar, així que... MOLTS ÀNIMS!!
Laia Sala
www.consultajove.cat