Amiga rara-loca
Hola,
tenim un problema hi necessitem la vostre ajuda.
Tenim una amiga que té la autoestima molt baixa. Diu que te una merda vida i que es vol morir. Ella té un hobby i diu que és l'únic moment a la vida que està tranquil·la i feliç. No sabem que fer. No para de parlar de la seva vida i es molt poc sociable. No sabem que fer perquè estigui bé tan ella com nosaltres. Molta gent la insulta i diuen que es molt pesada. Però nosaltres sabem que això es mentida. Perquè si fos com abans, seria molt diferent i es faria amb tothom. No sabem que fer, i si us plau, no ens digueu que parlem amb ella, perquè ja no funciona. I amb la seva mare.... la veritat es que no la coneixem.
Gràcies per a tot.
Esperem la vostre resposta.
InterPersonal

Hola Laura i Núria,
Caram sí que us preocupeu per les amigues!!
Mireu, quan veiem que una persona està patint, és important que ens apropem a ella i li demanem què necessita. A vegades necessitem ser escoltats, que ens posin una mica d'atenció o algunes vegades que ens deixin sols. Nosaltres no podem endevinar-ho si no ens ho diuen.
Recordeu-li els seus punts forts, perquè sou amigues seves i quines coses us agrada fer juntes. Intenteu fer activitats totes juntes per poder riure i passar-vos-ho bé! No podeu obligar-la a venir, però veureu com mica en mica li costarà menys aputnar-se!
Finalment, si sentiu que algú critica o insulta una amiga vostra, seria important que fessiu saber que us molesta. No cal barallar-se amb aquesta persona, sinó simplement: "no m'agrada que insultin una amiga meva, per tant, t'agraïria que no ho tornéssis a fer perquè em fa mal". Potser sembla difícil, però veureu que funciona!
Esperem haver-vos ajudat!
Laia Sala
www.consultajove.cat