Sortir del armari: perjudicial???
Hola, moltes gràcies per respondre la meva qüestió.
Tinc un problema. Sóc un noi bisexual el qual va dir als seus pares la seva condició sexual. Encara que es van quedar bastant parats, i davant el fet que la biseuxalitat a vegades no és presa seriosament (cosa que m'irrita bastant) doncs s'ho van prendre bastant bé. Fins aquí, cap problema.
Vaig començar a anar a una psicòloga fa un temps (no per necessitat, però em va super bé en el meu dia a dia) i li vaig comentar la meva idea de sortir del armari i que ja feia temps que arrossegava aquest sentiment. Ella, va estar-hi completament d'acord i es va posar feliç però va dir que no hi havia pressa, que no em forcés. Jo vaig estar-hi completament d'acord.
El problema? És que la meva mare no. Segons ella, el meu entorn és inmadur i la meva psicòloga, al no conèixe'l hi està d'acord.
Està espantada? Té por? Jo n'he tingut molt de temps i ara que ja no, que ja em considero suficientment madur per arribar a dir-ho: em diu això?
Jo no sé que fer, però trobo bastant hipòcrita tot plegat i dubto moltíssim que "tothom" m'abandoni i em discrimini només per unes preferències.
He patit, no ha sigut un camí fàcil. Però hi he arribat i vull sentir-me més sencer amb mi mateix.
Em podries dir la teva opinió?
InterPersonal

Hola UnDosTres,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns i plantejar-nos aquesta qüestió.
Suposo que no deu haver estat fàcil per tu prendre aquesta decisió, oi? Jo desconec el teu entorn i per tant, no puc saber com reaccionan, però fins i tot la teva mare (que els coneix) tampoc ho pot saber!
És cert que alguns pares també necessiten el seu temps per acceptar l'homosexualitat o bisexualitat dels seus fills i per ells també hi ha tot un procés. Parla amb la teva mare de les pors que teniu tots dos i penseu la manera d'anar-ho dient a la gent del vostre entorn. Veuràs que d'aquesta manera us sentireu molt més forts!
Ningú s'ha d'amagar per la seva orientació sexual, i això ho has de tenir clar!
Una abraçada i molts ànims!
www.consultajove.cat