Estil de vida saludable
Bon dia!
Des de fa ja uns mesos he començat a menjar d'una manera molt més saludable, seguint la piràmide alimentària i fent exercici tres cops per setmana. El problema és que gairebé cada dia, a l'hora de berenar em ve de gust menjar xocolata o bé alguna altra cosa per l'estil (galetes, bolleria,...) i voldria saber què podria menjar per berenar que no tingui gaires o cap grassa saturada. Estic intentant reduir al mínim la ingesta de grassa saturada, no per aprimar, sinó per gaudir d'un estil de vida millor i perquè em preocupo pel meu cos. Havia pensat de consumir productes ecològics, però són molt cars i no valen la pena. Per això mateix m'agradaria saber què em recomanes. Actualment, a casa esmorzo un suc i dues torrades amb melmelada/oli i sal. A l'escola solc prendre un entrepà, i al migdià un plat de verdura + carn o bé pasta + fruita. I per berenar normalment estic prenent cereals o civada amb llet, però ja et dic que molts dies tinc ganes de menjar xocolata, nutella, galetes de xocolata, oreos... Però vull seguir mantenint un estil de vida sa. Si fos només un dia, doncs m'ho permetria, però darrerament gairebé cada dia prenc alguna cosa ''que no toca''. Quines opcions em dones per al berenar que no siguin una peça de fruita (perquè em quedo amb gana) o cereals (que ja faig)? Els entrepans no m'entusiasmen pas gaire...
Moltíssimes gràcies!
Sara Bujalance

Hola Swiftie! Pels àpats que descrius que fas el que està passant és que sembla que al migdia no menges prou, per això a l'hora del berenar el cos et demana aliments calòrics, perquè no li ha arribat prou energia en el darrer àpat. Prova a dinar d'una forma una mica més completa. Fes racions suficients com per quedar-te satisfeta, i si menges pasta o arròs, procura fer un segon també, no vagis directament a les postres. Si no menges prou al dinar, després t'agafarà molta gana. En canvi, si dines prou bé, a l'hora de berenar el teu cos en tindrà prou amb una fruita, o uns cereals, o també pots fer un grapat de fruits secs, sols o amb iogurt, o un batut amb iogurt i fruita (també pots afegir cereals si vols), per exemple. Si no vols avorrir-te del berenar ves variant. Berenar una mica de pa amb pernil o formatge, per exemple, també és un bon berenar. I de tant en tant pots berenar perfectament unes galetes, o xocolata, o alguna peça de bolleria. L'únic que no és convenient és abusar d'aquests aliments, però menjats amb moderació no hi ha cap problema. Molts petons!!