stttop mia pls
Hola, fa un temps que tinc una obsessió amb el meu pes. Em veig grassa i tinc molta por d'engreixar-me més. Tot i això, menjo. Menjo massa. Hi ha vegades que he vomitat despres de menjar. Ho faig sempre que no hi ha ningú a casa, i a alguna vegada quan hi es el meu germà, però no s'entera. Pel que he vist, crec que tinc comportaments de bulimia nerviosa. Em terroritza el que això pot comportar (he vist que pot afectar al tenir fills, et pot destrossar les dents, i altres coses que no molen gens...).
Ara no et demanare cap consell per aprimar-me, ja que sé el que em diràs: menjar equilibrat i fer esport regularment (d'esport ja en faig, volei 2 hores a la setmana + partits i els dissabtes monto a caball. Algunes tardes/nits em poso a fer coses tipu abdominals, "sentadilles"...).
Et vull demanar SIUSPLAU que em donis algun consell per poder aturar aquests episodis de menjar exessivament, per després no sentir-me tant malament i no vomitar-ho, ja que ja sé les conseqüències. Ara pensaràs "i si ja sap les conseqüències perquè ho continua fent?" doncs perquè ara es una obsessió, i ho necessito fer. Si us plau ajuda'm.
PD. També tinc problemes d'ansietat i transtorn de pànic. Suposo que això afecta.
PDD. Algun consell per parar les sensacions d'un atac de pànic (sense arribar a tenir-ne un dels forts) com ara molt dolor i pressió al pit, acceleració del cor, i dificultats per respirar? Esque les tinc durant TOT el dia i ja no sé què fer.
Moltíssimes gràcies per tot el que feu.
Sara Bujalance

HOla! Gràcies per compartir amb mi la teva situació, pel que expliques es nota que ho estàs passant força malament i em sap molt de greu. Una bona manera d'evitar patir ansietat respecte el menjar i evitar fer afartaments és repartir el menjar d'un dia en 5 àpats (3 principals: esrmozar, dinar i sopar, i 2 complementaris: 1 a mig matí i 1 a mitja tarda), de forma que menges cada 3-4 hores i no dóna temps ni a que aparegui excessiva gana ni ansietat tampoc. És important també que facis els àpats complets, sobretot els principals, i que no et quedis amb gana. Fer esport, com ja fas, també t'ajudarà a evitar l'ansietat. Però el més recomanable del tot és que vagis al metge i li expliquis què t'està passant. Entenc perfectament que no puguis controlar el que et passa (si poguessis fer-ho sola ja ho faries), de forma que donat permís per rebre ajuda i parla amb els pares per anar al metge. És la millor manera de posar solució a tota aquesta ansietat, tant pel que fa al menjar com pel que fa als atacs d'ansietat (el metge et pot derivar a un psicòleg per aprendre tècniques de relaxació i habilitats per manegar l'ansietat). Així que com abans vagis al metge, abans podràs recuperar el control. Molts petons!!