Problemes per perdre pes?
Hola!
Fa un mes o així, hem vaig apuntar al gimnàs ja que fa molt de temps que volía aprimar-me. A part d'apuntar-me al gimnàs, vaig reduir una mica el que menjo i vaig deixar de menjar pastes, hem vaig comensar a controlar una mica.
Vaig ben bé cada dia, els dimarts, dijous i divendres faig 4 hores, els dilluns i dimecres 1:30, i dissabtes vaig 1:45. (camino cada dia a l'escola 20 minuts d'anada i 20 de tornada encara que no compto), i nomès m'he aprimat 1,5 kg. Faig màquines (cinta de correr, elíptica, steps, bicicleta...) i classes (Spinning, cardio, pilates, GAC... Les que hi han el dia que hi vaig) Vaig pensar que el problema era que menjava massa, aixi que vaig comensar a fer una dieta de kcal amb la que ''suposadament'' t'aprimes uns 10-12 kg en un mes si la fas bé. (Dilluns 350kcal, dimarts 400... i aixi). Mès o menys la vaig cumplint, encara que normalment hem paso 200 o 250 kcal, pero les cremo sempre al gimnàs, i com que tinc moltes extraescolars i entre el gimnàs i aquestes mai estic a casa, no menjo tant pero els caps de setmana, sempre hem passo.
Pot ser que tingui algun problema per perder pes o es normal? Hi ha alguna manera per aprimar-me sense anar a un nutricionista?
Moltes gràcies!
Sara Bujalance

Hola! No confiis en cap dieta que prometi perdre tants quilos en un sol mes. Aquestes dietes "miracle" van associades a l'efecte rebot, que vol dir que encara que perdis pes, després el tornes a guanyar i, molts cops, fins i tot guanyes més del que havies perdut. Això passa perquè quan forcem el cos a perdre pes de forma brusca i innecessària, "s'espanta" i aprèn a engreixar per tal de tenir més reserves. De manera que la millor manera de menjar per mantenir un bon pes i no engreixar és menjar de tot, variat i equilibrat (com marca la piràmide alimentària), i repartit en 5 àpats (3 principals: esmorzar, dinar i sopar, i 2 complementaris: 1 a mig matí i 1 a mitja tarda. Els complementaris poden ser una peça de fruita o un iogurt, per exemple). També és important fer esport, però no cal fer-ne tant com estàs fent. Si fas 5-6 hores a la setmana ja està més que bé. I molt important, no t'obsessionis amb aquest tema perquè l'obsessió només porta patiment. Per evitar-ho, parla amb els teus adults de confiança, com els pares, i els amics sobre com et sents, ells t'ajudaran a sentir-te bé. Molts petons!!