No sé el que vull
Ja no puc més :( Tinc 14 anys i totes les meves amigues (o quasi totes) veuen normal tenir una parella a aquestes edats. Als meus pares suposo que no els faria gaire gràcia saber que surto amb algú, però ho acceptarien. A mi em sembla una cosa molt bonica, però quan un noi tonteja amb mi, hi ha alguna cosa que em para, que em diu que el rebutji. És com que vull però no vull. No m'entenc, de veritat. Fa temps que intento informar-me, però no trobo a ningú que li passi com a mi! Crec en l'amor, l'únic que em preocupa és el que pensi la meva família. Estic perduda.
Un petó i gràcies :)
InterPersonal

Hola Troublemaker14. Sóc l'Assumpta Muns, psicòloga d'Interpersonal. Per començar, a 14 anys...(com a qualsevol altra edat) es pot tenir parella si realment en tens ganes o trobes algú que t'interessi com per poder tenir-hi una relació. Està molt bé, i com tu dius és una cosa molt bonica...però no és cap obligació de tenir-ne de totes totes. M'entens? Ni a 14 ni a 24...També pots començar tenint un bon grup d'amics i d'entre aquest potser d'aquí un temps n'hi ha algun que et fa "tilín".
Segon tema, això que et passa amb els nois, pot ser per vàries coses: perquè no has trobat el que realment t'agrada i és normal que no hi vulguis tenir res més, perquè et fa certa vergonya iniciar una relació i al començament estàs una mica insegura (cosa que li passa a molta gent, als nois inclòs) i prefereixes abandonar...També pot ser per por al què pensaran els teus pares i família.
Tercer tema, la família. Com tu dius, potser al començament als pares no els fa gaire gràcia que la filla surti amb un noi, etc. (això també és molt habitual), perquè volen protegir-te, no volen que pateixis i tot això, però segur que acaben acceptant-ho si veuen que tu ets feliç i estàs bé amb aquesta persona.
Un consell: fes el que realment sentis i no et sentis pressionada ni per les teves amigues en un sentit ni pels teus pares en un altre. Estigues segura de tu mateixa si vols començar una relació amb algun noi que et fa gràcia i tira endavant si ho veus clar.
Gràcies per la teva confiança i un petó ben fort!!!. Assumpta Muns Altarriba.
www.facebook.com/assumpta.munsaltarribapsicologa
www.consultajove.cat